Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

طرح آزمایشی شهرداری کلگری برای تسریع فرآیند adaption حیوانات پناهگاهی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهرداری کلگری و انجمنِ گروهِ نجاتِ حیواناتِ آلبرتا (AARCS) در چارچوب یک همکاری جید به دنبال بهبود وضعیت زندگی حیوانات خانگی بی‌سرپرست هستند تا این موجودات دوست‌داشتنی زمان کمتری را در پناهگاه‌ها بمانند.

از این ماه، AARCS مدیریت بخش خدمات سرپرستی حیوانات در شهرداری کلگری را بر عهده گرفته و این برنامه آزمایشی ۳ ماهه را اجرا می‌کند.

تارا لُوز، سرپرست مدیریت و خدمات پناهگاه‌های حیوانات در شهرداری کلگری می‌گوید:

«یکی از اهداف ما کاهش چشمگیر زمانی است که حیوانات در پناهگاه‌ها منتظر می‌مانند تا سرپرستی برایشان پیدا شود، این تغییر برای سلامت آنها مهم است.»

«AARCS شبکه گسترده‌ای برای یافتن سرپرست دارد و این همکاری جدید، شانس حیوانات برای یافتن خانهٔ دائمی به جای حضور طولانی در پناهگاه را افزایش می‌دهد.»

پارسال بود که شهرداری کلگری بازنگری در عملیات بخش خدمات حیوانات را شروع کرد تا ناهماهنگی‌ها و ایرادات را بیابد، در هزینه‌ها صرفه‌جویی نماید و خدماتش را بهبود دهد. این بازنگری در حوزه خدمات سرپرستی، ساعات کار، و ارائه گواهی حیوانات متمرکز بود.

خروجی این تحقیقات، شروع همکاری آزمایشی با AARCS است که به شهرداری امکان می‌دهد تا فرصت‌ها و تاثیرات این تغییر را بررسی نماید و در پایان دوره، تصمیم به ادامه یا قطع همکاری با AARCS بگیرد.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alberta Animal Rescue Crew (@aarcs)

اکنون ۹۱٪ از حیوانات مجروح، بیمار، یا نجات یافته در حیات وحش که وارد بخش خدمات حیواناتِ شهرداری می‌شوند، با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و کمک متخصصین شهرداری، نجات می‌یابند.

در قالب طرح جدید، پس از بهبود و خدمات پزشکی، این حیوانات در سیستم AARCS ثبت می‌شوند تا به خانه‌های جدید بروند.

شهرداری کلگری می‌گوید که قبل از انتقال این حیوانات به AARCS، همچنان خدمات پزشکی، دندان پزشکی، واکسیناسیون، و عقیم‌سازی را برای این حیوانات انجام خواهد داد.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alberta Animal Rescue Crew (@aarcs)

دایانا تامسون، مدیر اجرایی AARCS می‌گوید:

«وقتی سازمان‌ها دست همکاری به هم می‌دهند این نفع جامعه است. به عنوان یکی از شرکای قدیمی شهرداری کلگری ما ارزش‌های کاری خود را در یک راستا گذاشته‌ایم تا معضل حیوانات بی‌سرپرست حل شود.»

شهرداری کلگری تایید کرده که در قالب این طرح آزمایشی با سازمان‌های نجات دیگری نیز برای انتقال حیوانات به خانه‌های جدید همکاری خواهد کرد، از جمله با Calgary Humane Society و بنیاد MEOW.

در زمان اجرای این طرح، انتظار می‌رود که ساعات کاری مرکز خدمات حیواناتِ شهرداری کاهش یابد. زمان‌بندی جدید خدمات در وبسایت این مرکز در دسترس عموم است.

منبع: Daily Hive