Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

مرحله دوم بازگشایی آلبرتا با محدودیت‌های COVID-19 کمتر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جیسون کنی نخست‌وزیر آلبرتا اعلام کرد که این استان محدودیت‌های بهداشتی عمومی بیشتری را لغو می‌کند و وارد مرحله دوم برنامه واکنش به پاندمی می‌شود.

کنی در یک کنفرانس خبری گفت محدودیت سالن‌های سرپوشیده بدن‌سازی و کتابخانه‌ها از روز دوشنبه برداشته می‌شوند. وی در ادامه افزود با ورود به مرحله دوم از زندگی و معیشت مردم مراقبت خواهد شد.

تیلر شندرو وزیر بهداشت اعلام کرد که اجازه بازگشایی ۱۵٪ از ظرفیت کتابخانه‌ها صادر شده است.

همچنین از روز دوشنبه برخی از فعالیت‌های بدن‌سازی در محیط سرپوشیده مجاز است. به عنوان مثال تای چی، کوهنوردی داخل سالن و پیلاتس بی‌خطر هستند. شندرو گفت ورزشکاران باید در طول تمرین از ماسک استفاده کنند.

آلبرتا قصد ندارد محدودیت‌های مرتبط با فروشگاه‌های خرده فروشی، رستوران‌ها، سالن‌های پذیرایی، هتل‌ها یا مراکز کنفرانس را تغییر دهد. در این خصوص مسئولین توضیح دادند با توجه به میزان روزانه موارد ابتلا به COVID-19، لغو محدودیت‌ها با تأخیر روبه‌رو شده است.

کنی گفت اگر تعداد موارد ابتلا کاهش پیدا کند، این محدودیت‌ها قبل از مرحله سوم برداشته خواهند شد.

معیار کاهش محدودیت‌ها در آلبرتا ۴۵۰ بستری در هفته بوده است که در حال حاضر 257 بیمار در بیمارستان بستری هستند – حدود 250 نفر کمتر از حدنصاب.

مسئولین استان اعلام کردند برای ورود به مرحله بعد حداقل سه هفته منتظر می‌مانند تا ببیند آیا کاهش محدودیت‌ها باعث افزایش میزان شیوع بیماری می‌شود یا خیر.

منبع: dailyhive