Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

پیشبینی آب‌وهوای کانادا در بهار توسط Weather Network

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پیشبینی بلندمدت The Weather Network نشان می‌دهد بیشتر نواحی کانادا بهاری ملایم خواهند داشت.البته ورود دیرهنگام توده هوای سرد وجود دارد و در برخی مناطق روزهای بهاری ماندگار نیست.

کریس اسکات هواشناس ارشد The Weather Network گفت: هوای ملایم در ماه مارچ و پس از روزهای سرد فوریه بسیار لذت‌بخش است. با اینحال این شرایط، مخصوصا در نواحی غربی کانادا، چندان پایدار نبوده و احتمال کاهش دما وجود دارد.

در ادامه پیشبینی اداره هواشناسی برای نواحی گوناگون را می‌خوانید:

بریتیش‌کلمبیا

دما به آرامی افزایش پیدا کرده و در نیمه نخست بهار احتمال ثبت دماهای کمتر از نرمال وجود دارد. ارتفاع بیش از نرمال برف و ورود زودهنگام هوای بهاری شرایط را برای اسکی‌ ایده‌آل می‌کند. البته همین موضوع احتمال وقوع سیل پس از ورود هوای گرم را افزایش خواهد داد.

آنتاریو و کبک

امسال بهار زودتر از موعد به این استان‌ها می‌رسد. البته ساکنین کبک باید برای هوای زمستانی در اواسط بهار آماده باشند. هرچند تعداد روزهای بارانی افزایش نخواهد یافت اما احتمال بارش بیش از نرمال باران وجود دارد. احتمال وقوع سیل‌ و آبگرفتگی معابر هم وجود دارد، درحالی که خطر وقوع سیل‌های گسترده کمتر از نرمال است.

The Prairies

دمای هوا در ماه مارچ بسیار گرم‌تر از فوریه خواهد بود و باید منتظر ورود هوای گرم‌تر از نرمال، مخصوصا به نواحی غربی‌، باشیم.

پوشش کمتر از نرمال برف خطر وقوع سیل را تا حد زیادی کاهش داده است. انتظار می‌رود بارش برف و باران در بهار نرمال باشد و تا حدی از خشکی بکاهد. با این وجود نگرانی از وقوع خشکسالی، مشابه آنچه در ایالات‌متحده شاهد هستیم، همچنان وجود دارد.

آتلانتیک کانادا

روند ثبت دماهای بالاتر از نرمال در بهار ادامه دارد، اما ورود توده هوای زمستانی در اواسط فصل دور از انتظار نیست. بارش‌ها قدری بالاتر از نرمال خواهد بود و بخاطر پوشش برف نچندان زیاد، خطر وقوع سیل گسترده پایین است.

Northern Canada

دماهای کمتر از نرمال برای جنوب Yukon پیشبینی می‌شود، اما در نواحی شرق Nunavut ازجمله Iqaluit دماها به بالای نرمال خواهد رسید. در دیگر نواحی نیز دماها نزدیک به نرمال پیشبینی می‌شود.

منبع: Daily Hive