Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

پیشبینی آب‌وهوای آلبرتا برای بهار 2021

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در اولین ماه‌های 2021 آب‌وهوای آلبرتا تغییرات شدیدی به خود دید؛ از دماهای منفی دو رقمی گرفته تا طوفان زمستانی و بارش برف همراه با رعد و برق!

هفته آخر فوریه هم با تابش خورشید در آسمان و افزایش دما در اکثر نواحی همراه بود. اما این هوای بهاری تا کی دوام خواهد داشت؟

وبسایت The Weather Network این هفته پیشبینی درازمدت آب‌وهوای کانادا را منتشر کرد و مطابق آن باید انتظار ورود موج‌های سرد و زمستانی به استان را داشته باشیم.

براساس این گزارش هوای سرد در مقاطعی از بهار به Western Canada نفوذ کرده و دماها به پایین‌تر از نرمال سقوط می‌کند.

با اینحال برای کسانی که تجربه سرمای قطبی فوریه را داشته‌اند هوای مارچ بسیار دلنشین است!

کایلی بریتین گزارشگر The Weather Network با ارائه جزئیات بیشتر درباره آب‌وهوای بهار از احتمال وقوع سیل و آتش‌سوزی در استان سخن گفت.

در گزارش او آمده: آمار دو دهه گذشته نشان داده اکثر بلایای طبیعی زیان‌بار استان در فصل بهار و تابستان رخ داده است. بعنوان مثال در سال‌های 2011 و 2016 اکثر آتش‌‌سوزی‌ها در این شش ماه رخ داد و در سال‌های 2005 و 2013 نیز آلبرتا سیل‌های ویران‌گر بسیاری به خود دید.

او در ادامه گفت: کم بودن ارتفاع برف تا حد زیادی خطر وقوع سیل را کم کرده است. ما انتظار داریم میزان بارش برف و باران نرمال باشد و از شدت خشکسالی در آلبرتا بکاهد. با اینحال وضعیت خشکسالی در جنوب استان و نزدیکی مرز نگران‌کننده است و احتمالا با آغاز فصل کشت نواحی بیشتری از جنوب متاثر خواهد شد.

رالف رایت رئیس بخش هواشناسی Alberta Agriculture and Forestry درباره وقوع آتش‌سوزی گفت: بطور کلی شرایط خشک‌تر از نرمال است و پوشش کم برف در برخی نواحی احتمال آغاز زودرس فصل آتش‌سوزی از ماه مه را افزایش می‌دهد.

البته بریتین وقوع پدیده La Nina را نشانه‌ای برای افزایش خطر وقوع آتش‌سوزی یا سیل در استان نمی‌داند.

با اینحال نمی‌توان با اطمینان درباره وضعیت جوی آلبرتا در بهار سخن گفت و امیدواریم خبرهای خوشی برای استان در راه باشد.

منبع: Daily Hive