Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

آشنایی با گام دوم کاهش محدودیت‌های کووید-۱۹ در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا روند کاهش محدودیت‌های مربوط به کووید-۱۹ را آغاز کرده که شامل خرید از فروشگاه‌ها، بازی‌ها و مراسم کودکان، جشن‌های ازدواج، جشن در تالارها و موارد بیشتر است.

وزیر بهداشت آلبرتا آقای تایلر شاندرو دوشنبه اعلام کرد که این استان گذار به گام دوم را از ۱ مارچ شروع کرده اما فقط برخی از محدودیت‌های مربوط به این گام را به اجرا در آورده است.

قبلا شاندرو به افزایش اندک آمار مبتلایان اشاره و آن را دلیل تردید در حذف کامل محدودیت‌ها دانسته بود. اما حالا با اطمینان کامل از این فرآیند حرف می‌زند.

اکنون ۲۷۸ بیمار جدید و نرخ ۵.۴٪ مثبت برای آزمایش‌های کووید-۱۹ را داریم، که بالاتر از نرخ ابتلا در ابتدای مارچ است. با این حال شاندرو می‌گوید: «اوضاع در حال تغییر است و ما باید با آن همگام شویم.»

کدام محدودیت‌ها کاهش می‌یابند؟

از ابتدای این هفته خرده‌فروشی‌ها و مال‌ها می‌توانند با ۲۵٪ از ظرفیت کامل خود مشتری داشته باشند (قبلا سقف حضور ۱۵٪ بود).

تالارهای جشن، تالارهای شهری، و هتل‌ها هم می‌توانند برای تعدادی از فعالیت‌ها به میزبانی مردم بپردازند. برای مثال میزبانی جشن عروسی با فقط ۱۰ میهمان و مجلس ترحیم با حداکثر ۲۰ نفر. اما میهمانی‌های شلوغ همچنان ممنوعند. البته این مکان‌ها امکان میزبانی اجراهای هنری و سایر فعالیت‌ها با رعایت محدودیت‌های کووید-۱۹ را نیز دارند.

هنرمندان نیز حالا مجاز به تمرین برای آمادگیِ اجراهای زنده اینترنتی هستند. تعداد مجاز هنرمندان بزرگسال بر روی صحنه ۱۰ نفر است و باید در همه حال ماسک به صورت داشته باشند و فاصله ۳ متری را رعایت کنند.

شاندرو می‌گوید: «با این تغییرات امکان ضبط فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی نیز فراهم آمده، البته به شرط رعایت پروتکل‌ها.»

کاهش محدودیت‌ها برای ورزش کودکان و جوانان حالا شامل ورزش کالج و دانشگاه نیز می‌شود و تدریس، تمرین، و فعالیت‌های فیزیکی مجازند.

البته تمرین‌ها در همه حال به ۱۰ نفر محدود است و باید در فاصله بین فعالیت‌ها، از ماسک استفاده شود.

گام سوم کاهش محدودیت‌ها بعد از ۲۲ مارچ مورد بحث قرار خواهد گرفت.

منبع: Daily Hive