Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

سرمایه‌گذاری Shopify برای جمع‌آوری کربن‌دی‌اکسید از هوا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Shopify به اولین شرکت کانادایی تبدیل شده که از خدمات دفع کربن‌دی‌اکسید هوا استفاده می‌کند.

Carbon Engineering در حوزه جمع‌آوری کربن‌دی‌اکسید از جو فعالیت می‌کند و چند سال گذشته چندین پروژه‌ آزمایشی و موفق در بریتیش‌کلمبیا راه‌اندازی کرده است.

حال Shopify به اولین شرکت کانادایی تبدیل شده که قصد دارد 10,000 تن کربن‌دی‌اکسید را از CE خریداری کند.

شرکت آمریکایی 1PointFive به CE در ساخت این واحد که قرار است 2024 افتتاح شود کمک خواهد کرد.

استیو اولدهام مدیرعامل CE در اینباره گفت: ماموریت ما ارائه راه‌حل‌های کلان و اقتصادی برای جمع‌آوری کربن‌دی‌اکسید است. ما در حال توسعه این تکنولوژی هستیم و گام بعدی ارزیابی بازار و یافتن مشتریان مورد اعتماد می‌باشد. شرکت‌ها و دولت‌ها می‌توانند با استفاده از خدمات ما پروژه‌های بدون آلاینده را کلید بزنند. ما مشتاقانه بدنبال گسترش روابط با Shopify هستیم و بخاطر این همکاری متشکریم. از دیگر شرکت‌ها هم می‌خواهیم برای ایجاد واحدهای بزرگ‌تر همکاری کنند.

استیسی کاوک مدیر برنامه پایداری Shopify نیز گفت: ما در تلاشیم تجربه خرید را برای همگان بهتر و آینده بدون کربن را واقعیت بخشیم. حال Shopify به اولین مشتری Carbon Engineering تبدیل شده، زیرا کاهش آلاینده‌ها برایمان دغدغه است. البته تعهد ما به تنهایی کافی نیست و باید دیگران همراهی کنند تا بتوان تاسیسات بزرگ‌تری راه‌اندازی کرد.

CE به بیزینس‌ها اجازه می‌دهد واحدهای جمع‌آوری کربن‌دی‌اکسید با ظرفیت‌های گوناگون را خریداری کنند. هرچه واحد بزرگ‌تر باشد تخفیف نیز بیشتر می‌شود.

دفتر اصلی CE در Squamish بوده و از حمایت مالی دولت فدرال برخوردار است. در جون 2019 دولت فدرال 25 میلیون دلار برای گسترش فعالیت شرکت اختصاص داد.

کربن‌دی‌اکسید حاصل از فرایند یا بصورت دائمی زیر زمین ذخیره شده و یا به سوخت ارزان و پاک با کربن پایین تبدیل می‌شود. این ماده از سوخت‌های فسیلی سنتی پاک‌تر بوده و می‌تواند از آن در موتورهای درون‌سوز استاندارد اتومبیل‌ها، کامیون‌ها، کشتی‌ها و هواپیماها استفاده کرد.

هم‌اکنون CE با همکاری Pale Blue Dot Energy مشغول ساخت یک واحد دیگر در خاک بریتانیاست.

منبع: Daily Hive