Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

آغاز فاز دوم واکسیناسیون در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با آغاز فاز دوم واکسیناسیون بیش از یک میلیون شهروند آلبرتا واجد دریافت واکسن خواهند شد.

این فاز شامل سه مرحله 2A، 2B و 2C است که در ادامه درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم.

هم‌اکنون آلبرتا در فاز 2A قرار دارد و متولدین 1947 تا 1956، یا اعضای First Nations، Inuit و Metis که سال 1971 یا پیش از آن متولد شده‌اند، واجد دریافت واکسن هستند.

در 2B امکان دریافت واکسن برای بیش از 660,000 شهروند دیگر فراهم می‌شود. این فاز متولدین ۱۹۵۷ تا ۲۰۰۵ که جزو گروه‌های پرخطر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند را، شامل خواهد شد. بیماری‌های مزمن قلبی، بیماری‌های مزمن کبدی، بارداری، بیماری‌های مزمن روانی و چاقی مزمن ازجمله این موارد هستند. برای مشاهده لیست کامل بیماری‌ها به اینجا مراجعه کنید.

بگفته دکتر دینا هینشاو رئیس سازمان بهداشت آلبرتا این گروه از شهروندان برای دریافت واکسن نیاز به اثبات وضعیت پزشکی خود ندارند؛ با اینحال برای رزرو نوبت باید با پزشک خود مشورت کنند.

در فاز 2C روند واکسیناسیون 400,000 شهروند دیگر آغاز می‌شود. این گروه‌ها شامل ساکنین و شاغلین مراکز مسکونی مشترک، کادر مراقبتی و در خطر ابتلا، کارمندان مراکز مراقبت از بیماران یا دارای بیمار خصوصی و گروه‌های دیگر می‌شوند. برای مشاهده لیست کامل موقعیت‌های شغلی واجد شرایط به اینجا مراجعه کنید.

طبق برنامه‌ریزی‌ها فاز 2B و 2C در ماه اپریل آغاز می‌شوند.

روز دوشنبه 264 بیمار جدید COVID-19 در استان شناسایی شدند که 65 مورد آن‌ها به گونه‌های جهش‌یافته مبتلا بودند. به این ترتیب مجموع مبتلایان گونه‌های جهش‌یافته در آلبرتا به 967 نفر رسید.

هم‌اکنون آلبرتا 4,811 مبتلای فعال دارد که 255 بیمار در بیمارستان بستری هستند و 42 نفر تحت مراقبت‌های ویژه بهداشتی می‌باشند.

متاسفانه روز گذشته سه نفر نیز به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند.

تا تاریخ 14 مارچ 368,124 دوز واکسن COVID-19 در آلبرتا تزریق شده و 91,593 شهروند با دریافت دو دوز، ایمنی کامل را بدست آورده‌اند.

منبع: Daily Hive