Saturday, April 20, 2024
0.7 C
Calgary

چهار نکته اساسی برای برنامه‌ریزی سفر جاده‌ای در 2021

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فصل سفر از راه رسیده و بسیاری اردوگاه خود را رزرو کرده‌اند. از طرفی واکسیناسیون موجب امیدواری شهروندان شده، ولی تا عادی شدن شرایط هنوز فاصله داریم.

با این تفاسیر در ادامه چهار توصیه‌ مهم که توجه به آن‌ها پیش از سفر جاده‌ای در سال 2021 ضروریست را می‌خوانیم.

  1. سرویس و تجهیز اتومبیل

اولین و مهمترین نکته اطمینان از سلامت اتومبیل می‌باشد. باتری، فشار تایرها، وضعیت روغن، محلول شیشه‌شوی، سنسورها، چراغ‌ها و کمربندهای ایمنی ازجمله مواردی هستند که باید چک کنید. اگر سفری طولانی در پیش دارید حتما در میانه راه موارد بالا را دوباره چک کنید.

نصب باربند مناسب می‌تواند به افزایش فضای داخل کابین بسیار کمک کند. قرار دادن صفحات خورشیدی روی سقف خودرو نیز برق لازم برای شارژ لوازم الکترونیکی چون موبایل، لپ‌تاپ و لامپ شارژی در هنگام کمپ را تامین خواهد کرد.

  1. توجه به دستورالعمل‌ و محدودیت‌های کرونا

تا پایان پاندمی نباید از کروناویروس غافل شد. در اماکن عمومی و شلوغ ماسک بزنید، فاصله فیزیکی را رعایت نمایید، دست‌‌ها را مدام بشویید و اطلاعات لازم درباره دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های احتمالی در مقصد را کسب کنید.

چنانچه در نواحی مستعد کرونا اقامت داشتید حتما در اولین فرصت تست COVID-19 دهید.

نکته مهم دیگر تهیه بیمه‌ سفر است. به این ترتیب در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توان از ضررهای مالی سنگین جلوگیری کرد.

  1. انتخاب مقصد و منعطف بودن برنامه

همیشه نقشه کلی سفر را تهیه و برای محل کمپ هنگام شب برنامه‌ریزی کنید، ولی تا جای ممکن در هر بخش سفر منعطف باشید. رزرو اردوگاه باید از هفته‌ها قبل انجام شود اما اتفاقات غیرمتظره و شیرین حین سفر لازم است. گاهی مواجه شدن با مسیر میانبر و حتی طولانی مسیر شما را تغییر خواهد داد.

بعلاوه غیرقابل پیشبینی بودن دوران کرونا برای همه ثابت شده است. پس باید خود را برای مواجهه با هرگونه تغییر، ازجمله تغییر مقصد، آماده کنید.

توجه به پیشبینی‌های‌ هواشناسی و وضعیت جوی مسیر و مقصد از دیگر نکات مهم هنگام برنامه‌ریزی است.

  1. بستن چمدان

پس از انتخاب مقصد نوبت به آماده کردن چمدان می‌رسد. برای ایجاد نظم هنگام جمع‌آوری وسایل از کیسه‌های پلاستیکی یا پارچه‌ای استفاده کنید. به این ترتیب هر وسیله را سریعا پیدا می‌کنید، مثلا لباس‌ها در کیسه سفید و لوازم آشپزی در کیسه‌ سبز. دو گروه زیر را نیز فراموش نکنید:

  • لوازم اورژانس

شامل کیت کمک‌های اولیه، پنج لیتر آب آشامیدنی، کابل شارژ باتری، تایر یدک و لوازم پنچرگیری، باتری نو در صورت امکان، پتو، منور اضطراری، کبریت ضدآب، حوله و پارچه اضافی و اسنک‌های مقوی و فاسدنشدنی.

  • لوازم بهداشتی

شامل یک بسته ماسک‌، دستمال ضدعفونی‌کننده، صابون، ضدعفونی‌کننده و دستکش یکبارمصرف. این محصولات را حتما پیش از حرکت به اندازه کافی تهیه کنید. همراه داشتن این اقلام برای اقامت و سفر در دوران کرونا کاملا ضروریست.

امیدواریم با رعایت نکات بالا، برنامه‌ریزی مناسب و اندکی خوش‌شانسی، سفرهای جاده‌ای بیادماندنی پیش رویتان باشد.

منبع: The Washington Post