Tuesday, April 23, 2024
15.6 C
Calgary

کاهش ۱.۳ درصدی اجارهٔ خانه در ونکوور نسبت به پارسال

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ونکوور همچنان گران‌ترین شهر کانادا برای اجاره‌نشینان یک‌خوابه و دوخوابه است، هر چند که نرخ‌ها در آن رو به کاهش می‌روند.

طبق گزارش جدید Rentals.ca میانگین اجاره یک‌خوابه در این شهر ۱.۳٪ و اجارهٔ دوخوابه ۸.۲٪ کم شده و به ترتیب به ۱,۸۹۱ و ۲,۵۶۸ دلار رسیده است. البته قیمت‌ها در سطح استان همچنان بالاتر از بقیه مناطق کشور هستند.

از بین ۳۵ شهر کانادا، Burnaby ششمین شهر گران در بازار اجاره یک‌خوابه (۱,۶۹۳ دلار) و سومین شهر گران در بازار دوخوابه (۲,۱۸۹ دلار) است.

Richmond نیز دهمین شهر گران در بازار اجاره یک‌خوابه (۱,۶۳۶ دلار) و دوخوابه (۲,۰۱۰ دلار) است.

ونکوور و تورنتو با هم مقام مشترک گرانترین آپارتمان‌های کاندو و آپارتمان‌های اختصاصی را کسب کرده‌اند. البته قیمت نسبت به پارسال ۶٪ کاهش یافته و از ۲,۳۰۱ دلار به ۲,۱۶۴ دلار رسیده است.

و با اینکه اجاره این نوع آپارتمان‌ها در بریتیش کلمبیا کاهش یافته ولی میانگین نرخ برای آپارتمان‌های سه‌خوابه ۲۸٪ و برای اجاره کاندو هم ۱۳٪ افزایش یافته است.

دلیل این افزایش تمایل مردم به اجارهٔ خانه‌های بزرگتر برای کار از راه دور در خانه است. آنها از فضای اضافهٔ جدید برای دفتر کار خانگی استفاده می‌کنند.

در کل، میانگین نرخ اجاره انواع آپارتمان در بریتیش کلمبیا از همه استان‌ها بالاتر است و روی عدد ۱,۹۵۴ دلار ایستاده.

در این گزارش میانگین قیمت پیشنهادی مالکین برای اجاره، ۱,۷۱۴ دلار در ماه است که نسبت به فوریه پارسال کاهش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

بِن مایرز رییس Bullpen Research & Consulting می‌گوید:

«کاهش نرخ اجارهٔ کاندوها، باعث کاهش سطح عمومی قیمت‌ها شده و سرمایه‌گذارها چندین ماه است که در کاهش قیمت‌ها با هم رقابت می‌کنند. اما موسساتی که مالک بیشتر آپارتمان‌های ارزانِ اجاره‌ای‌اند در کاهش قیمت‌ها مقاومت بیشتری نشان داده‌اند و اغلب از فرصت پیش آمده برای نوسازی واحد‌ها استفاده می‌کنند.»

رتبه‌بندی ملی اجاره

Rent Report March 2021 width 720

منبع: Daily Hive