Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

بازگشایی دانشگاه‌های آلبرتا از ترم پاییز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا از موسسات آموزش عالی استان خواسته از ماه سپتامبر کلاس‌ها را بصورت حضوری برگزار کنند. با اینحال انجمن دانشجویان دانشگاه کلگری درباره صحت چنین تصمیمی ابراز تردید کرده است.

دمتریوس نیکولایدز وزیر آموزش عالی استان در اینباره گفت: سال گذشته موسسات آموزشی مجبور به اعمال تغییرات ناشی از پاندمی و حفاظت از دانشجوبان و کارکنان در برابر ویروس شدند. برگزاری کلاس‌های آنلاین به هیچ عنوان ساده نبود اما عملکرد بسیار خوب اساتید و دانشجویان موجب موفقیت‌ آن گشت.

فرانک فینلی رئیس انجمن دانشجویان کلگری نیز با اشاره به چالش‌های اجرای آموزش آنلاین برای دانشجویان، اساتید و کادر مدیریتی و تغییرات اساسی در زندگی خوابگاهی با حذف فیزیکی دانشجویان و زندگی اجتماعی از بازگشت دانشجویان به کلاس‌ها استقبال کرد؛ با اینحال درباره عملی بودن چنین برنامه‌ای ابراز تردید نمود.

براساس برآورد دولت استانی تا پایان ماه جون تمام افراد بزرگسال آلبرتا اولین دوز واکسن را دریافت خواهند کرد. بر این اساس نیکولایدز از موسسات آموزش عالی خواسته تا دانشجویان و خانواده‌ها را برای بازگشت به کلاس‌های حضوری آماده کنند.

انجمن دانشجویان کلگری اعتفاد دارد کافی نبودن ظرفیت واکسن اجرای برنامه ایمن‌سازی را با مشکل روبرو می‌کند و نمی‌توان از واکسیناسیون افراد بزرگسال تا ماه جون مطمئن بود. همچنین کاهش بودجه موسسات آموزش عالی در سه سال گذشته چشمگیر بوده و بعنوان مثال دانشگاه کلگری حدود 90 میلیون دلار از بودجه خود را از دست داده است.

فینلی افزود: وزیر آموزش عالی آلبرتا در اطلاعیه منتشر شده اشاره‌ای به تعهد مالی دولت در قبال موسسات آموزشی نکرده است. برنابراین نمی‌دانیم هزینه‌ ضدعفونی و نظافت چگونه تامین خواهد شد. دولت باید همزمان با درخواست از دانشجویان برای بازگشت به کلاس‌های حضوری، از آن‌ها حمایت کند.

انجمن دانشجویان کلگری خواستار انتشار جزئیات برنامه‌ بازگشت ایمن دانشجویان به کلاس‌ها شده و همزمان می‌خواهد حمایت مالی لازم از موسسات آموزش عالی انجام شود.

فینلی افزود: اطلاعیه وزیر حاوی جزئیات دقیق نیست و اگر دولت UCP بطور جدی برای بازگشت ایمن دانشجویان به کلاس‌ها برنامه دارد باید اطلاعات بیشتری منتشر کند.

منبع: Daily Hive