Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

آلبرتا وارد مرحله سوم رفع محدودیت‌ها نمی‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از گذشت 3 هفته از ورود به مرحله دوم برنامه Path Forward انتظار می‌رفت تصمیمات جدیدی در مورد ورود به مرحله سوم رفع محدودیت‌ها اتخاذ شود.

در مرحله سوم رفع محدودیت‌ها عبادتگاه‌ها و سالن‌های ورزش‌های گروهی بزرگسالان و جوانان باید برداشته می‌شد. همچنین انتظار می‌رفت موزه‌ها، سالن‌های سینما، گالری‌های هنری، باغ وحش‌ها، کازینوها و سالن‌های بینگو دوباره بازگشایی شوند. همچنین گردهمایی‌ در فضای داخلی با رعایت محدودیت‌ها امکان‌پذیر می‌شد.

تایلر شندرو وزیر بهداشت در جلسه توجیهی گفت که این یک گام مهم است که تمام مناطق استانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین این گام فرصت‌های جدیدی برای انتشار ویروس در جوامع را مهیا می‌سازد.

شندرو صراحتا اعلام کرد ورود به مرحله سوم رفع محدودیت‌ها فقط هنگامی امکان‌پذیر است که تعداد بستری‌شدگان مبتلا به COVID-19 به زیر 300 نفر برسد.

شندرو گفت با وجود اینکه تعداد بستری‌شدگان زیر 300 نفر است، اما این تعداد نسبت به هفته گذشته 16 برابر افزایش یافته است. بر اساس نرخ شیوع، انتظار می‌رود تعداد بیماران مبتلا به COVID-19 افزایش پیدا کنند و در نتیجه دولت آلبرتا تصمیم دارد وارد مرحله سوم محدودیت‌ها نشود.

شندرو معتقد است برای جلوگیری از وقوع موج سوم شیوع نباید وارد مرحله سوم Path Forward شد.

دکتر دینا هینشاو رئیس سازمان بهداشت آلبرتا طی جلسه توجیهی 456 مورد جدید ابتلا به COVID-19 را گزارش کرد. در حال حاضر تعداد موارد فعال استان 6176 مورد است. هم اکنون 280 بیمار در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد 48 بیمار تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

نرخ مثبت آزمایش COVID-19 برای بازگشایی مدارس و سایر فعالیت‌های اجتماعی باید 5% باشد که در حال حاضر این عدد 6،1% است.

در 24 ساعت گذشته 5 مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری ثبت شد که تعداد کل فوت‌شدگان را در این استان به 1،968 نفر رساند.

پس از شناسایی 110 مورد جدید ابتلا به COVID-19 می‌توان گفت 16% مورد فعال در این استان وجود دارد و تعداد کل موارد فعال به 1،711 نفر رسیده است که روندی رو به رشد را نشان می‌دهد.

در آلبرتا 487،493 دوز واکسن COVID-19 تجویز شده است که 93،414 نفر 2 دوز مورد نیاز برای ایمن‌سازی کامل را دریافت کرده‌اند.

 

منبع: Dailyhive