Wednesday, April 24, 2024
3.1 C
Calgary

دستگیری مرد ۲۸ ساله پس از قتل با چاقو در کتابخانهٔ شمال ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تیم تحقیقات جنایی پیشرفته (IHIT) یک مرد را به اتهام جنایت اخیر که شنبه در کتابخانهٔ Lynn Valley رخ داد، دستگیر کرده است.

پلیس می‌گوید که یانیک باندائوگو، ۲۸ ساله، به قتل درجه-۲ متهم است و هنوز پیش‌زمینه، تاریخچه زندگی در بریتیش کلمبیا، و روابط او با قربانیان در دست بررسی است.

باندائوگو به خاطر «زخم‌هایی که بر خود زده بود» زیر عمل جراحی رفته و اکنون در بازداشت پلیس به سر می‌برد.

افسر مسئول پرونده، میشل تِنِسی با تسلیت به بازماندگان، می‌گوید:

«این یک تراژدی بسیار دردناک است. من از بازرس‌ها و همکارانمان در IHIT به خاطر عملکرد و پیگیری‌شان در این شرایط چالشی تشکر می‌کنم. تسلیت خود را به خانوادهٔ قربانیان و کسانی که تحت تاثیر این تراژدی قرار گرفته‌اند، تقدیم می‌کنم.»

حوالی ساعت ۱۳:۴۰ دقیقهٔ ۲۷ مارچ بود که پلیس سواره‌نظام شمال ونکوور گزارشی درباره حادثه در این کتابخانه دریافت کرد و با حضور در محل، ۶ قربانی با جراحات چاقو از درجات مختلف را یافت.

متاسفانه در این بین، یک خانمِ بیست و چند ساله از شدت جراحات جانش را از دست داد و ۵ نفر دیگر نیز به بیمارستان منتقل شدند که خطر از آنها دور شده است.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، نشان می‌دهند که همزمان با حضور پلیس، مردی در محل جنایت دستگیر شده است.

به دنبال این حادثه، نخست وزیر کانادا نیز بیانیه‌ای در همدردی با مردم ونکوور منتشر کرد. نخست وزیر بریتیش کلمبیا، جان هورگان نیز گفت: «از خبر این حمله شوکه» شده است.

رییس پلیس سواره‌نظام در شمال ونکوور، آقای قلیب بیانی می‌گوید:

«جامعه ما خشم و اندوه بزرگی را تجربه می‌کند. این کتابخانه محل آرامی بود. جایی برای یادگیری و کنجکاوی جوانان ما. پلیس سواره‌نظام متعهد است که امنیت مردم را برقرار کند.»

تحقیقات درباره انگیزه‌های این قاتل همچنان ادامه دارد.

منبع: Daily Hive