Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

جمع‌آوری ماسک‌های حاوی گرافین در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وزارت بهداشت کانادا از جمع‌‎آوری ماسک‌های حاوی گرافین خبر داد و از شهروندان خواسته این نوع ماسک‌ها را استفاده نکنند.

تحقیقات این وزارتخانه بر روی حیوانات نشان داده که ورود ذرات گرافین به بدن در هنگام تنفس می‌تواند موجب مسمومیت ریه شود. با اینحال هنوز عوارض استفاده از این ماسک‌ها بر روی انسان‌ مشخص نیست.

گرافین یک نانومتریال جدید با خواص ضدویروس و ضدباکتری می‌باشد.

در اطلاعیه منتشر شده آمده: بررسی‌های اولیه نشان داده که برخی انواع ماسک‌ حاوی گرافین در دوران پاندمی توزیع شده‌اند. بزرگسالان، کودکان و کارمندان مراکز بهداشتی و مراقبتی ازجمله مصرف‌کنندگان این محصولات بوده‌اند.

این آژانس از تولیدکنندگان خواسته تا با ارائه جزئیات بیشتر، به روند ارزیابی خطرات ماسک‌های حاوی گرافین کمک کنند. در حال حاضر و تا انجام تحقیقات بیشتر، هرگونه تولید، توزیع و فروش این نوع ماسک ممنوع است.

در بخش دیگر اطلاعیه آمده: وزارت بهداشت کانادا از توزیع‌کنندگان، واردکنندگان و تولیدکنندگان خواسته از فروش این ماسک‌ها جلوگیری و آن‌ها را جمع‌آوری کنند. همچنین از استان‌ها و قلمروها خواسته شده تا جلوی توزیع و مصرف این ماسک‌ها را بگیرند. این دپارتمان اقدامات دیگری نیز بمنظور توقف واردات و فروش ماسک‌های حاوی گرافین انجام خواهد داد.

شرکت کانادایی ZEN Graphene Solutions Ltd.، فعال در حوزه تکنولوژی نانومتریال و استفاده از گرافین در PPE و محصولات پزشکی، از این تصمیم حمایت کرده است.

گرگ فنتون مدیرعامل ZEN در واکنش به این اقدامات گفت: ما بر حفاظت از شهروندان و محیط زیست تمرکز داریم و همکاری با کارشناسان و متخصصان مستفل برای تایید اثربخشی و ایمنی محصولات جزو بخش‌های اصلی شرکت محسوب می‌شود. ZEN نقش مثبت این تکنولوژی برای مقابله با پاتوژن‌ها را ثابت کرده و در قصد دارد استفاده از گرافین در داروهای ضد بیماری‌های عفونی را نیز آزمایش کند. دیدگاه‌های ایمنی و مستقل برای شرکت ZEN بسیار مهم هستند و خرسندیم که وزارت بهداشت این اقدامات را با هدف محافظت از مردم انجام می‌دهد.

در بخش دیگر اطلاعیه آمده: تکنولوژی ما در میانه پاندمی و با هدف حفاظت از کارکنان بهداشتی و گروه‌های آسیب‌پذیر متولد شد. رویدادهای سال گذشته موجب اهمیت یافتن تجهیزات حفاظتی شده و انگیزه ما را برای رسیدن به هدفمان را بیشتر کرده است.

اگر از ماسک‌های حاوی گرافین استفاده کرده‌ و علائمی چون تنگی‌نفس غیرعادی و احساس ناراحتی هنگام تنفس دارید حتما با پزشک و مراکز بهداشتی تماس بگیرید.

منبع: Daily Hive