Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

افزایش محدودیت‌های آلبرتا به دنبال جهش موارد ابتلا به گونه‌های جدید کووید۱۹

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت استانی پس از به‌روزرسانی تعداد مبتلایان به کووید۱۹ و مشاهده افزایش موارد ابتلا به گونه‌های مختلف این ویروس اعلام کرد که آلبرتا به گام اول محدودیت‌ها باز می‌گردد.

نخست‌وزیر جیسون کنی گفت برای جلوگیری از موج سوم شیوع و تهدید سیستم بهداشتی استان و سلامتی ساکنین آلبرتا اقدامات جدی‌تری را اعمال خواهند کرد. وی شیوع پرسرعت گونه‌های مختلف کووید۱۹ را نگران‌کننده خواند.

جیسون کنی افزود این اقدامات منجر به خریدن زمان اضافی برای تهیه واکسن کووید۱۹ خواهد شد که در نهایت با سرعت تمام در استان توزیع خواهند شد.

اقدامات جدید بهداشت عمومی شامل تعطیلی مغازه‌های خرده فروشی، سالن‌های بدن‌سازی و مکان‌هایی که بزرگسالان در آنها به صورت گروهی فعالیت‌ دارند خواهد شد. همچنین از روز ۹ آوریل سرویس‌دهی در فضاهای سرپوشیده مانند رستوران‌ها، میخانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها ممنوع خواهد بود. رستوران‌ها کماکان می‌توانند خدمات بیرون‌بر و ارسال غذای خود را ادامه دهند.

غذاخوری‌های فضای باز نیز اجازه فعالیت دارند، اما فقط اعضای خانواده یا دو فردی که همیشه با یکدیگر در تماس هستند اجازه استفاده از خدمات آنها را خواهند داشت. اقدامات بهداشت عمومی برای عبادتگاه‌ها، سالن‌های اجتماعات، خدمات سلامت شخصی و ورزش کودکان مانند قبل خواهد بود.

تایلر شندرو، وزیر بهداشت، گفت گسترش روزافزون گونه‌های این ویروس به این معنی است که دولت باید برای محافظت از سیستم بهداشتی خود و نجات جان افراد اقدامات سختگیرانه‌تری را اعمال کند. وی در ادامه افزود این اقدامات طولانی نخواهند بود و مردم به‌سرعت واکسینه خواهند شد.

آلبرتا 931 مورد ابتلا به کووید۱۹ را گزارش کرده است که از این تعداد 676 مورد ابتلا به گونه‌های نگران‌کنندهٔ این ویروس بوده است. اکنون موارد ابتلا به گونه‌های مختلف تقریباً 43٪ از 10،809 مورد فعال استان را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر 328 نفر در بیمارستان بستری هستند که 76 تن از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند. پس از گزارش 3 مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری، تعداد کشته‌شدگان استان به 2001 نفر رسید.

 

منبع: Dailyhive