Thursday, April 25, 2024
4.4 C
Calgary

آلبرتا: نیم میلیون فرد جدید واجد شرایط دریافت واکسن کووید شدند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سه‌شنبه عصر دولت آلبرتا اعلام کرد که از چهارشنبه ۷ آوریل، طرح واکسیناسیون عمومی گسترش می‌یابد تا افراد گروه 2B را تحت پوشش بگیرد.

فاز 2B شامل افرادی است که بین ۱۹۵۷ تا ۲۰۰۵ متولد شده‌اند و به خاطر بیماری‌ها یا شرایط زمینه‌ای قبلی، ریسک بالاتری دارند. برنامهٔ فاز 2B در ۳۰ مارچ نهایی شد، اساس آن سال تولد است و واکسن را در اختیار گروه‌های بیشتری می‌گذارد.

پیش از این فقط متولدین قبل از ۱۹۷۳ با بیماری‌های مزمن در چتر برنامهٔ 2B قرار می‌گرفتند. اما در این مرحله، حدود ۵۰۰,۰۰۰ فرد جدید می‌توانند واکسینه شوند.

امکان دریافت نوبت از طریق وبسایت AHS یا با تلفن 811 وجود دارد. همچنین می‌توان در داروخانه‌های مُجاز نیز واکسینه شد.

فهرستی از بیماری‌های مشمول این طرح در وبسایت دولت آلبرتا آمده است، با این حال این بیماران نیازی به ارائه مدرک و اثبات بیماری خود ندارند.

سه طرح جدید واکسیناسیون

علاوه بر اجرای فاز 2B، دولت آلبرتا به دنبال افزایش بیماران و بستری‌ها در بیمارستان‌ها، سه برنامهٔ جدید هم برای گسترش واکسیناسیون در نظر گرفته است.

این برنامه‌ها شامل «ارائه واکسن آسترازنکا به افراد ۵۵ ساله و بالاتر»، «راه‌اندازی برنامه واکسیناسیون سریع در کلینیک‌های استان» و «افزودن گزینه تزریق حضوری بی‌نوبت در داروخانه‌ها» است.

افراد ۵۵ تا ۶۴ ساله‌ای که مشکل مزمنی ندارند هم می‌توانند در داروخانه‌ها واکسن آسترازنکا را دریافت کنند. AHS نیز از ۱۲ اپریل به این افراد نوبت واکسیناسیون می‌دهد.

کلینیک‌های مناطق زیر از ۹ اپریل واکسیناسیون را شروع می‌کنند:

  • Grand Prairie
  • Fort McMurray
  • Red Deer
  • Lethbridge
  • Medicine Hat

و از هفتهٔ آینده کلینیک‌های دیگری در کلگری و ادمونتون نیز وارد کار می‌شوند. شما می‌توانید در تماس با 811 یا در وبسایت AHS نام این کلینیک‌ها را دریافت کنید.

از هفتهٔ آینده واکسیناسیون حضوری بدون‌نوبت هم در داروخانه‌ها شروع می‌شود و اطلاعات مربوط به آن به زودی منتشر خواهد شد.

تا ۵ اپریل، ۷۳۴,۴۰۳ دوز واکسن کووید-۱۹ در آلبرتا تزریق شده و ۱۲۳,۲۷۲ نفر هر دو دوز خود را دریافت کرده‌اند.

منبع: Daily Hive