Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

کمپینگ در Crown land دیگر رایگان نخواهد بود!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس لایحه Public Lands Amendment که در تاریخ 12 اپریل به دولت استانی معرفی شد، احتمالا بزودی شهروندان آلبرتا برای کمپینگ در Crown land (زمین‌های عمومی) باید هزینه بپردازند.

در صورت تصویب این لایحه، شهروندان از تاریخ 1 ژوئن برای چادر زدن در زمین‌های عمومی دامنه‌های شرقی راکی به Public Lands Camping Pass نیاز خواهند داشت. این نواحی از Grande Prairie شروع و تا پارک ملی Waterton Lakes ادامه دارد.

بگفته دولت آلبرتا، مبالغ دریافتی بمنظور ساخت امکانات رفاهی، بهبود تجربه بازدیدکنندگان و حفاظت از سرزمین‌های وحشی همان منطقه هزینه می‌شود. در نتیجه زیرساخت، امکانات آموزشی، امکانات حفاظتی، قوانین نظارتی و اجرایی، امنیت عمومی و مدیریت پسماند و محیط‌زیست بهتری پدید می‌آید.

جیسون نیکسون وزیر محیط‌‌زیست و پارک‌های آلبرتا در اینباره گفت: سرزمین‌های Crown land جزو میزاث طبیعی استان محسوب شده و برای مقاصد تفریحی، محیط‌زیستی و اقتصادی از آن‌ها استفاده می‌شود. لایحه 64 به ما اجازه استفاده پایدار نسل کنونی و نسل‌های آینده از این زیبایی‌ها را خواهد داد.

در صورت تصویب این لایحه شهروندان بالای 18 سال برای برپا کردن چادر در این نواحی باید مجوز تهیه کرده و مدارک پرداخت را به ماموران نظارتی نشان دهند.

هزینه پیشنهادی هر نفر، به ازای هر سه روز 20 دلار و برای هر سال 30 دلار است. GST و هزینه 3.25 دلاری سیستم نیز به آن اضافه می‌شود. مجوزها را می‌توان بصورت آنلاین خریداری کرد و جوازهای ماهیگیری و شکار نیز برای هر ناحیه بفروش می‌رسند.

اعضای First Nations و کسانی که از این زمین‌ها برای انجام بیزینس‌های مجاز یا داوطلبانه استفاده می‌کنند از پرداخت سهزینه معاف هستند.

مقامات دولتی با برگزاری نظرسنجی عمومی، ایده‌یابی آنلاین، صحبت با سرمایه‎‌داران کلیدی و مشورت با قبایل بومی، ‎نظرات عمومی درباره این تصمیم را جویا شده است.

براساس گزارش دولت، نظر دو سوم شهروندان آلبرتا درباره این تصمیم مثبت یا ممتنع می‌باشد.

با اینحال ریچل ناتلی رهبر حزب NDP درباره وضع این هزینه‌ در زمان فعلی مطمئن نیست. او در یک پست فیسبوکی گفت: ما در دوران پاندمی به سر می‌بریم و از ما خواسته شده فاصله فیزیکی را حفظ کنیم. خانواده‌های آلبرتایی امکان رفتن به رستوران‌، سالن‌ سینما و دیگر مراکز سرگرمی را ندارند. از اینرو استقبال شهروندان از جاذبه‌های طبیعی بیشتر شده و وضع این هزینه همچون چکش بر سر آن‌ها فرود می‌آید.

پیشنویس لایحه 64 در تاریخ 12 اپریل به تصویب رسید و احتمالا از تاریخ 1 ژوئن اجرایی می‌شود.

منبع: Daily Hive