Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

گزارش اجاره خانه در شهرهای کانادا (اپریل ۲۰۲۱)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که به نیمهٔ اپریل رسیده‌ایم PadMapper گزارش خود دربارهٔ نرخ اجارهٔ خانه در کانادا را منتشر کرده است.

ونکوور و تورنتو همچنان لقب دو شهر گران در بازار اجاره را یدک می‌کشند و برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۰، نرخ‌ها در این دو شهر نسبت به ماه قبل ثابت مانده‌اند تا روند نزولی متوقف شود.

پَدمَپر می‌گوید که شاید ثبات نرخ‌ها به خاطر مهاجرت مستاجرانی باشد که قبلا هرگز در شهرهای گران زندگی نکرده‌اند، اما حالا می‌خواهند از نرخ‌های ارزان و خاصی که در برخی مناطق شهری ارائه شده، استفاده کنند.

در گزارش می‌خوانیم: «ورود مستاجرهای جدید باعث شده سمتِ تقاضای بازار تقویت شود و به همین دلیل روندِ کاهشیِ پیوسته در بازار شکسته شده است.»

Apr 2021CARR Final

در سرتاسر کشور، ۱۰ شهر شاهد افزایش نرخ اجاره نسبت به ماه قبل بوده‌اند. نرخ‌ها در ۵ شهر ثابت، و در ۹ شهر نیز کاهشی بوده‌اند.

ونکوور همچنان گران‌ترین اجاره‌ها را در کشور دارد، اجارهٔ یک‌خوابه و دوخوابه به ترتیب ۱,۹۰۰ و ۲,۶۰۰ دلار است.

در تورنتو نیز که دومین شهر گران است، نرخ‌ها بدون تغییر روی ۱,۷۵۰ و ۲,۳۰۰ دلار تثبیت شده‌اند.

بورنابی در بریتیش کلمبیا، سومین شهر گران در بازار اجارهٔ کانادا ست و در اپریل یک‌خوابه و دوخوابه ماهی ۱,۷۰۰ و ۲,۲۰۰ دلار اجاره شده‌اند.

شهر Barrie در اونتاریو جایگاه چهارمِ شهرهای گران را دارد. نرخ یک‌خوابه و دوخوابه به ترتیب با ۵٪ و ۴.۷٪ افزایش به ۱,۷۰۰ و ۱,۷۷۰ دلار رسیده‌اند.

شهر ویکتوریا نیز با یک رتبه نزول در جایگاه پنجم قرار گرفته است. نرخ اجارهٔ یک‌خوابه با ۳.۸٪ کاهش به ۱,۵۴۰ دلار رسیده و اجارهٔ دوخوابه نیز با ۱.۵٪ کاهش رقم ۱,۹۷۰ دلار را نشان می‌دهد.

April2021carr

شهر سنت جانز در کبِک، ارزان‌ترین شهر در فهرست اجاره‌های مارچ بود و اکنون در اپریل نیز با قرار گرفتن در انتهای لیست ۲۴ شهر، اجارهٔ یک‌خوابه و دوخوابه در آن به ترتیب با کاهش ۴.۸٪ و ۲.۵٪ به ارقام ۷۹۰ و ۱,۱۵۰ دلار رسیده است.

از لابه‌لای سطرها در جدول بالا، می‌توان به این دو نکته نیز اشاره کرد:

بیشترین افزایش ماهانه در ۳ شهر اوشاوا، همیلتون و اوتاوا (هر سه از اونتاریو) رخ داده است.

بیشترین کاهش ماهانه نیز در ۳ شهر ابوتس‌فورد (بریتیش کلمبیا)، کبک سیتی (کبک)، و هالی‌فَکس (نوا اسکوشیا) مشاهده می‌شود.

گزارش کامل پدمپر برای اپریل ۲۰۲۱ را در وبسایت این بنگاه املاک مشاهده کنید.

منبع: Daily Hive