Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

ادامه کاهش اجاره‌بها در شهرهای بزرگ کانادا، بجز کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس گزارش Rentals.ca، طی ماه گذشته نرخ اجاره‌بهای اکثر شهرهای کانادا کاهش یافته است. البته کلگری در این بین استثنا بود.

هرچند میانگین اجاره‌بهای کانادا برای املاک گوناگون در مقایسه با مارچ سال گذشته 8.5 درصد کاهش یافته، اما کلگری رشد 1.8 درصدی را تجربه کرده است.

در این بین اجاره‌بهای شهرهای تورنتو، ونکوور، ادمونتون و مونتریال در مقایسه با سال گذشته بتریتب 18.7، 18.8، 6.6 و 4.4 درصدی کاهش یافته است.

طبق داده‌های Canada Mortgage and Housing Corporation میانگین اجاره‌بهای ماهیانه آپارتمان تکخوابه و دوخوابه در کلگری 1,087 و 1,323 دلار می‌باشد. البته این رقم هنوز از میانگین کانادا کمتر است.

بررسی قیمت خانه‌های موجود در لیست فروش نشان داده که میانگین اجاره‌بها املاک کانادا در ماه مارچ 2021 رقم 1,685 دلار بوده که در مقایسه با ماه فوریه کمتر شده است. همچنین در مقایسه با ماه مارچ 2020 کاهش 157 دلاری را نشان می‌دهد.

پاندمی COVID-19 تاثیر عمیقی بر بازار املاک داشته و تقاضا برای خانه‌های اجاره‌ای را شدیدا کمتر شده است.

بگفته مت دانیسون مدیرعامل Rentals.ca، هم‌اکنون واحدهای بزرگ و خانه‌های single-family کمتری برای اجاره وجود دارند. همزمان افزایش سبب رشد دورکاری تقاضا برای واحدهای بزرگتر و سوییت‌های کوچکتر شده است.

از طرفی کاهش نرخ‌ مهاجرت شهروندان و دانشجویان، افزایش تمایل برای خرید منزل (بخاطر کاهش نرخ وام) و ادامه دورکاری مشاغل، بازار مسکن کانادا را دگرگون کرده و قیمت‌ها از ابتدای پاندمی رو به کاهش بوده است. بهمین دلیل شرایط برای اجاره مسکن کاملا محیاست.

مشاهده نشانه‌های جهش قیمت در هفته‌های اخیر باعث شده اوضاع پیچیده‌تر نیز شود. ازجمله فاکتورهای مهم در این امر پیشرفت واکسیناسیون و احتمال بازگشایی ادارات مراکز شهرها از سال آینده است.

بگفته بن میرز رئیس Bullpen Research & Consulting برخی مستاجران در تلاش هستند از وضعیت کنون حداکثر استفاده را ببرند و خانه‌ای ارزان‌تر، بزگتر و با موقعیت بهتر بیابند.

منبع: Daily Hive