Wednesday, April 17, 2024
-0.6 C
Calgary

افزوده شدن مالیات دیجیتال و خریدهای لوکس به بودجه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دیروز دوشنبه اولین بودجه کانادا در دو سال گذشته به پارلمان معرفی می‌شود.

در این بودجه مالیات‌هایی برای پلتفرم‌های آنلاین و انبار فروشگاه‌های آنلاین، سرویس‌های دیجیتال غول‌های اینترنتی و خریداران کالاهای لوکس، درنظر گرفته شده است.

با اینحال خبری از مالیات بر ثروت، که حزب New Democrats مخالف آن بود، نیست.

جاستین ترودو برای تصویب این بودجه به موافقت حداقل یک حزب مخالف نیاز دارد.

یک منبع دولتی به رویترز گفت: در شرایط کنونی وضع مالیات بر ثروت در دستور کار نیست. ما گام‌های موثری برای بستن راه‌های فرار مالیاتی برداشتیم و می‌خواهیم از برخی گروه‌ها مالیات بیشتری بگیریم.

در این بودجه چندین مالیات فروش برای پلتفرم‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی پیشبنی شده که از ماه جولای لحاظ می‌شوند. مالیات خدمات دیجیتال برای شرکت‌های اینترنتی بزرگ نیز از 1 ژانویه 2022 اعمال خواهد شد.

پلتفرم‌های آنلاین همان فروشندگان خارجی هستند که حضور فیزیکی در کانادا نداشته و محصولاتی چون اپلیکیشن‌های تلفن همراه و بازی‌های ویدئویی را می‌فروشند. انبار فروشگاه‌های اینترنتی نیز وظیفه نگهداری از اجناس فیزیکی، پیش از فروش در اینترنت را، برعهده دارند.

در صورت تصویب مالیات اجناس لوکس، از سال آینده خریداران اتومبیل‌ها و جت‌های شخصی با قیمت بیش از 100,000 دلار و قایق‌های تفریحی با قیمت بیش از 250,000 دلار، ملزم به پرداخت آن می‌شوند. اتومبیل‌های RV و snowmobile از این قاعده مستثنی هستند.

همزمان با روند رو به رشد قیمت مسکن، دولت پیشنهاد داده از 1 ژانویه 2022 مالیاتی بر املاک مسکونی متروک تحت مالکیت شهروندان خارجی، وضع شود.

دولت در تلاش است تا فروش قانونی شرکت‌های بزرگ و سودآور، که سعی دارند بصورت مصنوعی میزان تعهدات مالیاتی خود را پایین نگاه دارند را، محدود کند. همچنین از سال 2023 کانادا هزینه‌های قابل کسر از سود شرکت‌ها (به استثنای بیزینس‌های کوچک) را محدود می‌کند.

بگفته Toronto Star مبلغ 12 میلیارد دلار برای مقابله با موج سوم کرونا پیشبینی شده است.

منبع: CTV News