Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

ایلان ماسک در نوجوانی در ونکوور کارگر چوب‌بُری بود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید امروز به عنوان مدیرعامل تسلا و اسپیس‌اکس ثروتش صدها میلیارد دلار باشد، اما ایلان ماسک زندگی را از برج عاج شروع نکرد. برعکس، از نوجوانی که به کانادا آمد شغل‌های عادی داشت.

طبق آنچه در کتاب «ایلان ماسک: تسلا، اسپیس‌اکس و جستجو برای آینده‌ای فوق‌العاده» آمده، آقای ماسک در ۱۷ سالگی افریقای جنوبی را به مقصد کانادا ترک کرد و آنجا در مزرعهٔ پسرعمویش در وال‌دِک، ساسکاچوان مشغول شد. از آنجا که مادرش هم متولد کانادا بود، به راحتی شهروندی کانادا را گرفت.

بعد از مدتی زندگی و کار در وال‌دِک، به ونکوور رفت و شغلی به عنوان یک کارگر چوب‌بُر دست‌و‌پا کرد، الوارها را با اره برقی می‌برید. سپس در جستجوی شغلی با درآمد بالاتر، در یک کارخانه فرآوری چوب، تمیزکارِ اتاق دیگ بخار شد. شغلی که ساعتی ۱۸ دلار برایش درآمد داشت.

اما ماسک در نهایت زندگی به عنوان یک کارگر در کانادا را کنار گذاشت و در جستجوی مدرک تحصیلی به دانشگاه پنسیلوانیا رفت؛ نقطهٔ عطفی که او را تا جایگاه امروزی‌اش به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد تاریخ بالا آورد.

آقای ماسک امروز همسر موزیسین امریکایی گرایمز است و این زوج پسری به نام X Æ A-12 دارند.

در ژانویه آقای ماسک توانست با پشت سر گذاشتن جِف بِیزُس، موسس آمازون، برای مدتی ثروتمندترین فرد دنیا شود. البته بِیزُس دوباره این جایگاه را پس گرفت.

منبع: Daily Hive