Wednesday, April 17, 2024
2.1 C
Calgary

گردش و کمپینگ در Kananaskis Country پولی می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از تاریخ 1 ژوئن 2021 رفتن به Kananaskis Country و استفاده از امکانات پارک، مستلزم پرداخت هزینه خواهد بود.

جیسون نیکسون وزیر محیط‌زیست و پارک‌های آلبرتا این خبر را اعلام کرد. بگفته او رشد بازدیدکنندگان انجام اقدامات بیشتر برای حفاظت از Kananaskis را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

در سال 2020 پنج میلیون بازدیدکننده از Kananaskis Country دیدن کرده‌‌اند که تقریبا یک میلیون نفر از آمار بازدیدکنندگان پارک ملی بنف بیشتر است.

رشد گردشگران باعث بروز چالش‌هایی چون افزایش پسماند، ترافیک، ازدحام، مخاطرات انسان و حیات‌وحش، پارک غیرقانونی و اعزام نیروهای اورژانس و امداد شده است.

بگفته دولت آلبرتا، وضع Kananaskis Conservation Pass به سازمان پارک‌های آلبرتا اجازه خواهد داد تجربه بازدیدکنندگان از این ناحیه را بهبود بخشند. مبالغ جمع‌آوری شده برای تعمیر مسیرهای پیاده‌روی، عملیات جست‌وجو و نجات، ارائه خدمات به بازدیدکنندگان و فعالیت مراکز رفاهی و خدماتی در نواحی day-use و اردوگاه‌ها هزینه خواهد شد.

بخشی از هزینه نیز به رشد دانش محیطی و استخدام افسران حفاظتی اختصاص می‌یابد و امکان بازگشایی مراکز گردشگری که سال گذشته بسته شدند را، فراهم خواهد شد.

بر این اساس هر اتومبیل باید مجوز عبور روزانه یا سالیانه به مبلغ 15 یا 90 دلار خریداری کند. برآورد شده که حدود 15 میلیون دلار درآمد از این راه عاید دولت آلبرتا شود.

این مجوز با Parks Canada pass که برای سفر به نقاطی چون بنف فروخته می‌شوند، تفاوت داشته و مطابق شماره پلاک اتومبیل صادر می‌شود. بنابراین ورود خودرو به K-Country کمتر خواهد شد.

اعضای First Nation و کسانی که بصورت قراردادی یا دائم در این نواحی مشغول فعالیت‌های اقتصادی هستند، از خرید مجوز معاف می‌‍باشند.

استفاده از پارک‌های استانی، زمین‌های ملی Kananaskis، اردوگاه‌های استانی و نواحی day-use در گذرگاه Bow Valley نیازمند مجوز است. مبالغ جمع‌آوری شده از این نواحی نیز بمنظور توسعه زیرساخت‌ و گسترش نواحی حفاظت‌شده پارک استانی Bow Valley، هزینه می‌شود.

آلبرتا از سال 2013 بیش از 160 میلیون دلار در Kananaskis هزینه کرده و پروژه‌هایی چون احداث مرکز جدید Kananaskis Emergency Services، بازسازی William Watson Lodge، تجهیز اکثر نواحی day-use و مسیرها، بهبود زیرساخت حمل‌ونقل محلی و جبران خسارات سیل را پیش برده است.

از تاریخ 1 ژوئن امکان خرید آنلاین مجوز از اینجا یا خرید حضوری از باجه‌های اطلاعات گردشگری Kananaskis در ساعات کاری، وجود دارد.

منبع: Daily Hive