Wednesday, April 24, 2024
11.2 C
Calgary

برخی کانادایی‌ها برای دریافت واکسن کووید-۱۹ به امریکا می‌روند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روزی که آماندا هندرسون ایمیلی از دانشگاهش دریافت کرد که در آن امکان واکسیناسیون در مقر دانشگاه واقع در دیترویت ذکر شده بود، می‌دانست که سریع‌ترین راه برای رفتن به کلاس‌های حضوری از ماه سپتامبر، واکسینه شدن است.

او که دانشجوی رشتهٔ حقوق در برنامهٔ کانادایی و امریکایی دانشگاه Windsor است باید چندین کلاس خود را در دانشگاه Detroit Mercy در ایالات متحده بگذراند.

آماندا می‌گوید: «ما امیدوار بودیم که اگر واکسینه شویم دوباره می‌توانیم در کلاس‌های حضوری شرکت کنیم. برای همین دریافت واکسن [در این فرصت] بهترین راه است.»

بعد از شفاف‌سازی دانشگاه و مطمئن شدن از اینکه واکسن به دانشجویان کاناداییِ برنامهٔ مشترک هم می‌رسد، هندرسون ویزای دانشجویی‌اش را تمدید کرد و در ماشین یکی از دوستانش به کلینیک دانشگاه در دیترویت رفت.

بازگشت به خانه در ویندزور کار بیشتری داشت. هندرسون و دوستش پی بردند که برای بازگشت به کانادا باید دوباره تست بدهند، سپس در مرز هم تست دوم لازم بود، بعدش باید برای دو هفته در خانه قرنطینه می‌شدند و ۱۰ روز بعد برای بار سوم تست می‌دادند.

او اولین دوز واکسنش را در ۱۳ اپریل گرفت و اوایل مِی نیز دوز دوم را دریافت می‌کند. وقتی واکسیناسیونش تکمیل شود، در کل ۴ هفته را در قرنطینه گذرانده است.

آماندا می‌گوید: «از آنجایی که کار زیادی در دانشگاه دارم، اگر به عقب برگردم باز هم واکسن را به این روش دریافت می‌کنم. برگشتن به دانشگاه اولویت اصلی من است.»

برای افرادی که کارشان را به خانه منتقل کرده‌اند، ماندن در کانادا برای دریافت واکسن منطقی‌تر است. هندرسون بخشی از کانادایی‌ها ست که به دلایل خاص به امریکا رفت‌و‌آمد می‌کنند و در آنجا زودتر از کشور خودشان، نوبت واکسن به آنها می‌رسد.

کانادایی‌های دیگری هم این بخت را یافته‌اند، از جمله افرادی که شهروندی دوگانه دارند و یا در امریکا خانه یا مِلک خریده‌اند.

فرماندار آلاسکا نیز اعلام کرده که از ژوئن در فرودگاه‌های این ایالت به توریست‌ها واکسن تزریق خواهد کرد.

برخی مسئولین بهداشتی کانادا می‌گویند که رفتن به امریکا برای واکسیناسیون می‌تواند افراد را در مسیر سفرشان، در معرض انتقال ویروس قرار دهد که ریسک کوچکی نیست.

دکتر آیلین دِ ویلا، مدیر کل بهداشت تورنتو می‌گوید:

«من درک می‌کنم که برخی افراد این را فرصتی برای آزاد کردن نوبت واکسیناسیون برای دیگر کانادایی‌ها می‌بینند، اما فعلا دستورِ ماندن-در-خانه برقرار است و هر چه بیشتر جا به جا شویم، ریسک گسترش ویروس را افزایش می‌دهیم.»

سخنگوی آژانس سلامت عمومی کانادا نیز می‌گوید: «الآن وقت سفر نیست، واکسن کووید-۱۹ برای همه رایگان است و دریافت آن به همه توصیه می‌شود.»

افرادی که از خارج به کانادا برمی‌گردند باید ۱۴ روز در قرنطینه اجباری قرار بگیرند، و واکسیناسیون در خارج مجوزی برای آزادی اجتماعی آنها در کانادا نیست.

منبع: Daily Hive