Friday, April 26, 2024
7.2 C
Calgary

گردهمایی بزرگ گاوبازی رودیو در آلبرتا، همزمان با افزایش تعداد موارد کووید ۱۹

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود افزایش تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹، گروهی از مردم این استان هنوز با سرپیچی از اقدامات بهداشت عمومی درگردهمایی‌های غیر قانونی شرکت می‌کنند.

در حالی که استان آلبرتا در روز شنبه رکورددار تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ بود، صدها نفر در یک گردهمایی بزرگ گاوبازی رودیو به اسم «نه به تعطیلی سراسری» شرکت کرده‌اند.

خدمات بهداشت آلبرتا با ارسال نامه‌ای به برگزارکنندگان این برنامه اعلام کردند که این رویداد غیرقانونی است و در بیانیه‌ای از تصمیم برای ادامه برنامه ابراز ناامیدی کرد.

خدمات بهداشت آلبرتا اعلام کرده است برگزارکنندگان این برنامه اطلاعات مربوط به بهداشت عمومی را نادیده گرفتند و با آگاهی از نقض آشکار محدودیت‌های بهداشت عمومی به برنامهٔ خود ادامه دادند.

«به‌شدت نگران‌کننده است که مردم با نادیده گرفتن محدودیت‌‌ها و افزایش موارد ابتلا که باعث فشارهای بعدی روی سیستم مراقبت‌های بهداشتی ما می‌شود، آگاهانه آلبرتایی‌های دیگر را در معرض خطر قرار دهند. خدمات بهداشت آلبرتا در حال بررسی گزینه‌های قانونی در رابطه با برگزارکنندگان این رویداد است.»

جیسون کنی، نخست وزیر آلبرتا، با صدور بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی نگرانی‌ خود را ابراز کرد. او در توئیتر نوشت: «مشاهده تعداد زیادی از مردم که در آخر هفته در Bowden به صورت آشکار اقدامات بهداشت عمومی کووید-۱۹ را نقض کردند به‌شدت نگران‌کننده است.»

«همه از این وضعیت خسته شده‌ایم. همه می‌خواهیم مشکلات تمام شوند. هزاران آلبرتایی از قوانین پیروی می‌کنند، سفر و گردهمایی‌های اجتماعی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر کووید-۱۹ فدا می‌کنند. این گردهمایی‌های نه تنها برای بهداشت عمومی تهدیدکننده هستند، بلکه برای افرادی که از قوانین بهداشت عمومی پیروی می‌کنند تا دیگر ساکنین آلبرتا را از خطر ابتلا حفظ کنند نیز آزاردهنده است.»

دکتر نوئل گیبنی، رئیس کمیته استراتژیک همه‌گیری کووید-۱۹انجمن کارکنان پزشکی منطقه ادمونتون، گفت که او نگران پیامی است که گردهمایی بزرگ در رودیو ارسال می‌کند.

گیبنی که برای ایجاد محدودیت‌های بیشتر بهداشتی تلاش می‌کند، گفت: «تأثیر گردهمایی‌ها در آلبرتا بسیار شدید خواهد بود، مگر اینکه دولت بیدار شود و توجه کند.»

نیت پایک که یک پزشک امدادگر در کلگری و کاندیدای Ward3 است، هنگامی که کمی قبل از نیمه شب جمعه قصد داشت اتومبیلش را در ستاد خدمات فوریت‌های پزشکی پارک کند، از دیدن یک جمع ۵۰ نفره در پارکینگ شوکه شد.

«وقتی از یک بچه پرسیدم که آیا می‌دانید این ساختمان چیست و او گفت بله، بسیار مبهوت شدم زیرا آنها فقط دنبال مکانی برای مهمانی بودند. آنجا موسیقی و رقص در جریان بود و هیچ ماسک یا حفظ فاصله فیزیکی مشاهده نمی‌شد.»

دکتر لینورا سکسینگر، متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه آلبرتا معتقد است ادغام داستان‌های شخصی و واقعیت‌های پزشکی می‌تواند به مردم در قرارگیری در مسیر درست کمک کند. به اعتقاد وی مردم شرارت نمی‌کنند، بلکه فقط گمراه شده‌اند و این گمراهی برای کل جامعه آسیب‌زننده است. پایک نیز معتقد است افرادی که نزدیکانشان به این بیماری مبتلا نشده‌اند شدت اهمیت این موضوع را درک نمی‌کنند. به گفتهٔ پایک جمعیت پس از شنیدن تجربیات و داستان‌های شخصی او از محل دور شدند.

منبع: Globalnews