Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

آموزگاران و کادر آموزشی آلبرتا واکسینه می‌شوند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برنامه واکسیناسیون آلبرتا طی هفته جاری گسترده‌تر می‌شود و بیش از 105,000 شهروند دیگر را در بر خواهد گرفت.

نخست‌وزیر جیسون کنی در جریان کنفرانس مطبوعاتی این خبر را اعلام کرد. بر این اساس معلمان، آموزگاران کودکان خردسال و کادر پشتیبانی از روز سه‌شنبه 4 می می‌توانند واکسن خود را دریافت کنند.

کنی گفت: با افزایش ظرفیت واکسن‌ها امکان گسترش برنامه واکیسناسیون و حفاظت از مدارس و مراکز مراقبتی فراهم می‌شود. ما می‌دانیم این پاندمی تا چه حد برای این کارکنان اهمیت دارد. آن‌ها در این دوران سخت کار کرده‌‌ و کودکان ما را آموزش داده‌اند. این کار به ایمن‌تر شدن مدارس، مراکز مراقبتی و جامعه کمک خواهد کرد.

معلمان و کادر آموزشی آلبرتا می‌توانند از همین حالا نوبت واکسن COVID-19 در مراکز بهداشتی را بصورت آنلاین، با شماره‌گیری 811 یا مراجعه به داروخانه‌های طرف قرارداد، دریافت کنند.

در اطلاعیه‌ دولت آلبرتا آمده: کلیه معلمان دارای مجوز که مشغول آموزش در مقاطع مهدکودک تا کلاس دوازدهم هستند مشمول دریافت واکسن خواهند بود.

اپراتورهای عمومی، seperate، فرانسوی‌زبان، خصوصی/ مستقل/ ECS، مدارس First Nations، معلمان جایگزین، مدیران و دیگر معلمان دارای مجوز که در نقش‌های دیگر فعالیت می‌کنند، واجد دریافت واکسن هستند.

در این فاز از واکسیناسیون دستیاران آموزشی، رانندگان اتوبوس، نگهبانان و معلمان کودکان خردسال و کادر پشتیبانی نیز واکسن می‌زنند.

بنابراین تمام کارکنان برنامه‌های مجاز مراقبت از کودکان واکسن خواهند زد. ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به daycares، out-of-school care، preschools و family day homes اشاره کرد.

آدریانا لاگرانژ وزیر آموزش آلبرتا در اینباره گفت: ما می‌دانیم برگزاری کلاس‌های حضوری مزایای بسیار زیادی برای دانش‌آموزان و متخصصان آموزشی دارد. با ارائه واکسن برای معلمان، کادر پشتیبانی مدارس، مدیران و رانندگان اتوبوس از مدارس بهتر حفاظت می‌کنیم. به این ترتیب دانش‌آموزان می‌توانند با خیال آسوده در کلاس‌ها حاضر شوند.

رزرو نوبت بصورت سیستمی انجام می‌شود و متقاضیان نیازی به ارائه مدارک استخدامی ندارند.

تا تاریخ 2 می 1,640,303 دوز واکسن COVID-19 در استان تزریق شده و 301,398 شهروند با دریافت دو دوز، ایمنی کامل در برابر COVID-19 را بدست آورده‌اند.

منبع: Daily Hive