Friday, April 19, 2024
-1.2 C
Calgary

احتمال واکسیناسیون پیش از موعد کانادایی‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات فدرال از احتمال واکسیناسیون پیش از موعد شهروندان خبر دادند. بگفته دکتر هاوارد انجو معاون سازمان بهداشت عمومی، تاکنون 41 درصد شهروندان بزرگسال حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

حال افزایش ظرفیت واکسن‌ موجب تسریع روند واکسیناسیون شده است.

دنی فورتین مسئول ارشد برنامه ملی توزیع واکسن دراینباره گفت: بنظرم طی هفته‌ها و ماه‌های آینده ظرفیت واکسن‌های ارائه شده به استان‌ها و قلمروها بسیار خوب خواهد بود و احتمالا شهروندان پیش از تاریخ اعلام شده واکسن بزنند.

انجو نیز گفت: به اعتقاد من برنامه واکسیناسیون انرژی تازه‌ای گرفته و همه به روند فعلی خوشبین هستند. هدف ما رساندن هرچه سریع‌تر واکسن‌ها به واجدین شرایط است. بنظرم در مسیر درستی گام برمی‌داریم و شرایط در تابستان بهتر هم می‌شود.

در ماه می هر هفته 2 میلیون دوز واکسن فایزر به کانادا وارد می‌شود. همچنین در هفته دوم همین ماه 1 میلیون دوز واکسن مدرنا به کشور خواهد رسید.

655,000 دوز واکسن آسترازنیکا نیز از طریق برنامه کوواکس ارسال می‌گردد.

بنابراین تا پایان ماه می حدود 25 میلیون دوز واکسن خواهیم داشت.

در ماه جون واردات واکسن‌های فایزر به هفته‌ای 2.4 میلیون دوز افزایش پیدا کرده و این روند در هفته‌ها و ماه‌های آتی ادامه خواهد یافت.

برخی استان‌ها ازجمله آنتاریو و کبک واکسیناسیون تمام شهروندان بالای 18 سال را شروع کرده‌اند. همچنین مجوز تزریق واکسن فایزر برای کودکان بالای 12 سال صادر شده است.

انجو از کانادایی‌ها خواسته در اولین فرصت برای دریافت واکسن اقدام کنند. او بر لزوم رعایت نکات بهداشتی ازجمله رعایت فاصله فیزیکی و پوشیدن ماسک نیز تاکید کرد.

منبع: Global News