Thursday, April 18, 2024
-2.7 C
Calgary

تیراندازی مرگبار در فرودگاه ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز یکشنبه یک مرد ۲۸ ساله در فرودگاه بین‌المللی ونکوور مورد اصابت گلوله قرار گرفت. پلیس معتقد است این حادثه قتل مرتبط با باندهای تبهکاری بوده است.

به گفتهٔ پلیس این تیراندازی که اواسط بعد از ظهر در خارج از محوطهٔ ترمینال خروجی رخ داد، آخرین حمله خشونت‌آمیز مرتبط با باندی از لوئر مین‌لند بریتیش کلمبیا بوده است.

گروهبان فرانک جانگ با همکاری تیم تحقیق قتل (IHIT) در ناحیه مین‌لند گفت که قربانی توسط پلیس شناسایی شده است.

براساس گزارش پلیس کانادا این تیراندازی در حدود ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی انجام گرفته است. گروهبان جانگ می‌گوید: «پلیس خودروی مظنونین را که یک SUV بوده است رهگیری کرد اما مظنونین که در حال حاضر در بازداشتگاه به سر می‌برند در این تعقیب و گریز به پلیس تیراندازی کردند.»

گروهبان جانگ و سرپرست ارشد ویل نگ در یک کنفرانس خبری که در فرودگاه برگزار شد حضور داشتند. ویل نگ معتقد است هیچ چیزی مانع این باندهای تبهکار نمی‌شود. به گفتهٔ او این افراد برای هدف قرار دادن رقبای خود در روز بین‌المللی مادر و در یک فرودگاه بین‌المللی افراد معمولی را در معرض خطر قرار دادند و به یک پلیس تیراندازی کردند.

جانگ در ادامه این تبهکاران را مورد خطاب قرار داد و گفت یکدیگر را نکشید و خشونت را متوقف کنید.

به گفتهٔ نگ هنگامی که به سمت پلیس‌ها تیراندازی شد، آنها به تیراندازی پاسخ ندادند زیرا نگران صدمه دیدن افراد عادی حاضر در منطقه بودند.

در حال حاضر پلیس به دنبال حداقل دو مظنون است.

An RCMP officer works at the scene after a shooting at Vancouver International Airport on Sunday. (Darryl Dyck/The Canadian Press)
An RCMP officer works at the scene after a shooting at Vancouver International Airport on Sunday. (Darryl Dyck/The Canadian Press)

علاوه بر قتل یک افسر زندان در پارکینگ یک مرکز خرید شلوغ در دلتا واقع در بریتیش کلمبیا طی چند روز گذشته یک رشته تیراندازی در مترو ونکوور نیز رخ داده است. رئیس پلیس دلتا هفته گذشته گفت که تمام ادارات پلیس لوئر مین‌لند، بریتیش کلمبیا، در حال تحقیق و بررسی تیراندازی‌ها بودند.

فرودگاه ونکوور در بیانیه‌ای اعلام کرد که این فرودگاه برای کارگران فرودگاه و افرادی که نیاز به سفر دارند باز و امن است. مسئولین فرودگاه اعلام کردند که اولویت فرودگاه امنیت کارمندان، جامعه و مسافران است و برای تکمیل تحقیقات با پلیس کانادا همکاری می‌کنند.

Police say they are still searching for one or more suspects related to the shooting. (Darryl Dyck/The Canadian Press)
Police say they are still searching for one or more suspects related to the shooting. (Darryl Dyck/The Canadian Press)

بر اثر این حادثه برخی مسیرها مسدود شدند. به گزارش وبسایت DriveBC، پل‌های الکس فریزر، کوئینزبورو و تونل مسی که به طور موقت بسته شده بودند در حال حاضر بازگشایی شده‌اند.

پلیس کانادا معتقد است تیراندازی فرودگاه با وسیله نقلیهٔ سوخته‌ای که در حومه Surrey، بلوک ۹۷۰۰ Princess Drive در ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر پیدا شده است مرتبط است.

همچنین پلیس برای کمک به تحقیقات خود به دنبال ویدیوهای ضبط شده توسط dashcam های خودروهایی است که روز یکشنبه در حال عبور بین مسیر فرودگاه و محلی که خودروی سوخته پیدا شده است بودند.

بیل بلر وزیر امنیت عمومی کانادا در بیانیه‌ای در توئیتر گفت که تیراندازی یک خبر نگران‌کننده است. وی با ابراز نگرانی از وضعیت موجود در لوئر مین‌لند گفت به شدت نگران مردمی است که طی هفتهٔ گذشته تحت‌تأثیر خشونت و تیراندازی باندهای تبهکار قرار گرفته‌اند.

 

منبع: Cbc