Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

دستگیری یک کشیش در کلگری به دلیل نقض قوانین کووید-۱۹

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک کشیش و برادرش به دلیل سازماندهی گردهمایی غیرقانونی حضوری که در حال حاضر برخلاف دستورات بهداشت عمومی کلگری است، دستگیر شدند.

طبق گزارش پلیس کلگری، آرتور پاولووسکی و داوید پاولووسکی هر دو دستگیر و متهم به سازماندهی یک گردهمایی غیرقانونی شدند. بر اساس گزارش پلیس اتهامات این دو فرد شامل «درخواست، تحریک یا دعوت دیگران برای شرکت در یک گردهمایی غیرقانونی عمومی، ترویج و شرکت در یک گردهمایی غیرقانونی عمومی» می‌شود.

پاولووسکی کشیشی در کلیسای استریت در کلگری است، که به دلیل مواجهه با مقامات اجرای قانون کلگری در یک مراسم عید پاک شهرت پیدا کرد؛ او ماموران را در این مراسم نازی، کمونیست و گشتاپو خواند.

خدمات بهداشتی آلبرتا (AHS) و دادگاه Queen of Bench که برای گردهمایی‌هایی از جمله اعتراضات، تظاهرات و تجمعات برگزار می‌شود، دستورالعمل جدیدی را وضع کردند.

این دستورالعمل محدودیت‌های جدیدی را برای برگزارکنندگان مجالس به وجود می‌آورد. هم سازمان‌دهندگان و هم شرکت‌کنندگان ملزم به رعایت دستورات فعلی بهداشت عمومی مانند حفظ فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک یا شیلد صورت و محدود کردن تعداد افراد شرکت‌کننده در این مجالس هستند.

طبق دادگاهی که روز شنبه برگزار شد، گفته می‌شود كه برگزاركنندگان این گردهمایی قوانین بهداشتی را تأیید کردند، اما ترجیح دادند كه به این رویداد ادامه دهند و الزامات مربوط به حفظ فاصله فیزیکی، پوشیدن ماسک و محدودیت تعداد شرکت‌کنندگان را نادیده گرفتند.

شخص سومی که در این گردهمایی خدمات ارائه می‌داده است نیز روز شنبه دادگاهی شد. این فرد در حال حاضر دستگیر نشده اما تحقیقات در مورد وی در جریان است.

سرویس پلیس کلگری در گزارشی می‌نویسد: «پلیس تمایل مردم را برای شرکت در گردهمایی‌های مذهبی درک می‌کند و همچنین حق اعتراضشان را به رسمیت می‌شناسد. اما با توجه به پاندمی جهانی و برای حفظ امنیت و رفاه همهٔ افراد جامعه باید به دستورات بهداشت عمومی پایبند باشیم.»

پلیس کلگری برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و ایفای نقشش در این روند از تمامی افرادی که قصد سازماندهی یا شرکت در رویدادها و گردهمایی‌های فضای باز را دارند سوال می‌پرسد تا اطمینان حاصل کند که آیا این افراد با الزامات دستورات بهداشت عمومی آشنا هستند یا خیر.

 

منبع: Dailyhive