Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

ممنوعیت پروازهای Air Canada از هند تمدید شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Air Canada ممنوعیت پرواز از مبدا هند را یک ماه دیگر تمدید کرد. بنابراین تا تاریخ 22 ژوئن خبری از پروازهای هندوستان نخواهد بود. این شرکت هیچ پروازی از یا به پاکستان هم ندارد.

سخنگوی این شرکت گفت: ما ممنوعیت پروازهای هند را تا تاریخ 22 ژوئن تمدید کرده‌ایم. فرض ما این بوده که دولت کانادا نیز ممنوعیت پرواز از هند و پاکستان را تمدید خواهد کرد.

دولت فدرال در تاریخ 22 اپریل ورود پرواز از مبدا هند و پاکستان را به مدت 30 روز ممنوع اعلام کرد. این تصمیم، پس از آن که تست COVID-19 تعداد زیادی از مسافران دو کشور مثبت اعلام شد، اتخاذ گردید.

بنابر آمار رسمی، در آن تاریخ 20 درصد حجم مسافران ورودی به کانادا از مبدا هند بوده، اما بیش از 50 درصد تست‌های مثبت در مبادی ورودی متعلق به این مسافران است.

این ممنوعیت به مدت یک ماه و با هدف جلوگیری از ورود گونه B.1.617.1 COVID-19 وضع شد.

گونه جهش‌یافته مذکور اولین بار در ماه مارچ و در هند مشاهده شد. بسیاری از کارشناسان علت همه‌گیری دوباره کرونا در جنوب‌شرق آسیا را شیوع این گونه می‌دانند.

وزارت حمل‌ونقل هنوز ممنوعیت فعلی را تمدید نکرده است.

آلیسون سنت-جین، دبیر مطبوعاتی وزارتخانه، در گفت‌وگو با دیلی‌هایو گفت: تصمیم اخیر Air Canada به خواست خودشان بود. ما وضعیت شیوع COVID-19 در سرتاسر جهان را رصد کرده و در صورت نیاز مرزها را بسته و باز می‌کنیم. در مورد دو کشور هند و پاکستان نیز تحولات را از نزدیک می‌بینیم و گام‌های بعدی را براساس شواهد و توصیه‌ مقامات بهداشتی برمی‌داریم.

تاکنون 1,312,408 کانادایی به COVID-19 مبتلا شده و 24,825 نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: Daily Hive