Thursday, March 28, 2024
-5.3 C
Calgary

راه‌اندازی دوچرخه‌های اشتراکی Lime در نورث ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اولین سیستم خدمات‌رسانی دوچرخۀ برقی اشتراکی بریتیش کلمبیا با اپراتوری شرکت Lime در نورث ونکوور در تابستان 2021 شروع به کار می‌کند.

نورث ونکوور ابتدا در نوامبر 2020 خط مشی راه‌اندازی دوچرخه‌های برقی را در حوزۀ استحفاظی خود تصویب کرد و کمی بعد برای ایجاد برنامه‌ای وسیع‌تر و سرویس‌دهی بیشتر در سراسر منطقه ساحلی شمالی به همسایه خود ملحق شد.

این شرکت 200 دوچرخه برقی اولیۀ خود را در ده‌ها پارکینگ از قبل مشخص‌ شده در دو حوزۀ استحفاظی شهری و منطقه‌ای عرضه خواهد کرد.

خدمات دوچرخه‌ اشتراکی شبیه به خدمات اسکوتر برقی اشتراکی Lime است که به طور گسترده در سایر شهرها استفاده می‌شود. دوچرخه‌های برقی این شرکت توسط یک اپلیکیشین در گوشی‌های هوشمند فعال می‌شود و به دوچرخه‌سواران اجازه می‌دهد تا سفر خود را از هر پارکینگ مشخص شده واقع در خیابان‌های این دو منطقۀ شهری شروع و تمام کنند.

این طرح به عنوان یک طرح آزمایشی دو ساله در حال اجرا است.

لیندا بیوکنن شهردار نورث ونکوور می‌گوید: «همه ما می‌خواهیم در یک جامعۀ متصل زندگی کنیم که در آن جابه‌جایی از مکانی به مکانی دیگر آسان است. مدت زیادی است که این طرح می‌خواهد اجرا شود و من نیز منتظر دیدن بازخوردهای جامعه هستم.»

باتوجه به اینکه این وسیلۀ نقیله دارای موتور است و قدرت رکاب زدن را افزایش می‌دهد استفاده از آن در مناطق ساحلی شمالی که شیب تند دارند، در مقایسه با دوچرخه‌های معمولی بی‌دردسرتر و ساده‌تر است.

جن فریمن مدیر کل شرکت Lime کانادا می‌گوید: «ما عمیقاً از شهردار لیندا بیوکنن و شهردار مایک لیتل و همکارانشان در دولت سپاسگزاریم که این فرصت را در اختیار ما قرار دادند تا بتوانیم یک سیستم حمل و نقل فعال و پایدار با دسترسی مقرون به صرفه برای ساکنین و مسافران ایجاد کنیم.»

شرکت Lime با دفتر مرکزی در سانفرانسیسکو، بیشتر به دلیل خدمات اسکوترهای برقی اشتراکی در بیش از 100 شهر جهان از جمله کلگری، ادمونتون و سیاتل شناخته می‌شود. این شرکت در ماه مه 2020 بخش دوچرخه و اسکوترهای برقی Uber’s Jump را خریداری کرد.

پیش از این Lime اعلام کرده بود که به دنبال گسترش خدمات اسکوترهای برقی خود در ونکوور است. در حال حاضر امکان راه‌اندازی طرح آزمایشی Lime توسط دولت استانی در چهار منطقه شهرداری ایجاد شده است. این شرکت ماه گذشته 500 اسکوتر برقی را در خیابان‌های کلونا، بریتیش کلمبیا، عرضه کرد.

 

منبع: Dailyhive