Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

بازگشایی مدارس آلبرتا از هفته آینده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دانش‌آموزان آلبرتا پس از تعطیلات ماه می به سر کلاس‌ها باز می‌گردند.

پیش از این در تاریخ 7 می و با افزایش شمار مبتلایان کرونا، بار دیگر آموزش مدارس مجازی شد.

آدریانا لاگرانژ، وزیر آموزش و پرورش استان، در کنفرانس مطبوعاتی عصر چهارشنبه اعلام کرد که دانش‌آموزان مقاطع پیش‌دبستانی تا دوازدهم از 25 می به مدرسه می‌روند.

او در اینباره گفت: خرسندم که برنامه دو هفته‌ای ما تقریبا در تمام نواحی موفق بوده است. همه برای رسیدن به این مهم تلاش کرده‌اند و مطمئنم دانش‌آموزان روزهای باقی‌مانده از سال را در مدرسه می‌گذرانند. از دانش‌آموزان، والدین، آموزگاران و کارکنان بخاطر تلاش‌هایشان در این مدت قدردانی می‌کنم.

با اینحال دانش‌آموزان مقاطع پیش‌دبستانی تا دوازدهم در منطقه Wood Buffalo از این قاعده مستئنی بوده و همچنان آموزش را بصورت مجازی دریافت می‌کنند. Fort McMurray نیز در این ناحیه قرار دارد. بالا بودن موارد ابتلا باعث شده تا بازگشایی مدارس در این ناحیه به تاریخ 31 می موکول شود.

برنامه انجام تست فوری در مدارس ادمونتون، کلگری، Fort McMurray، Grand Prairie، Lethbridge و دیگر نواحی مستعد شیوع کرونا نیز، گسترش خواهد یافت.

براساس اعلام دولت آلبرتا، تیم‌های پزشکی با هدف انجام تست فوری در مدارس ادمونتون و کلگری مستقر شده‌اند تا پیش از آغاز کلاس‌های حضوری آزمایش‌های لازم را بعمل آورند.

در این اطلاعیه آمده: انجام تست فوری یک راهکار موفق برای جلوگیری از شیوع COVID-19 و شناسایی سریع بیماران است.

باید توجه داشت که پس از بازگشایی مدارس کلیه پروتکل‌های بهداشتی ازجمله پوشیدن ماسک، رصد علائم بیماری، گروه‌بندی کلاس‌ها و چیدمان صندلی‌ها لازم‌الاجرا هستند.

دولت آلبرتا واکسیناسیون را نیز یک اقدام حفاظتی مهم می‌داند. هم‎‌اکنون کارکنان مدارس و دانش‌آموزان بالای 12 سال می‌توانند نوبت واکسن خود را دریافت کنند.

روز چهارشنبه 908 مبتلای جدید در استان شناسایی شد و خوشبختانه برای سومین روز متوالی آمار ابتلا کمتر از 1,000 بیمار بود.

منبع: Daily Hive