Tuesday, April 23, 2024
16.6 C
Calgary

مرگ دومین توله ببر در خطر انقراض در باغ وحش تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در کمتر از دو هفته، دومین توله ببر از نژاد سیبری نیز در باغ وحش تورنتو جان باخت.

مسئولین این باغ وحش در یک پست اینستاگرامی خبر دادند که مجبور به پایان دادن به عمر توله ببری به نام Small شده‌اند که به خاطر مشکلات متعدد از بدو تولد دچار عارضهٔ قلبی بود.

Small از روز تولدش در ۳۰ اپریل، تحت مراقبت‌های ویژه بود ولی متاسفانه وزنش افزایش نمی‌یافت. بعد از بررسی‌های دقیق مشخص شد که او دچار عارضهٔ قلب بزرگ است.

با معاینات دقیق‌تر معلوم شد که ساختار عضلانی قلب او هم مشکلاتی دارد و در نتیجه، به زودی از کار می‌افتد و مشکلات تنفسی شدیدی نیز برای او پیش خواهد آمد.

در توضیح باغ‌وحش می‌خوانیم:

«با وجود مراقبت‌های ویژه تیمِ نگهداری، این عارضه‌های قلبی پیچیده‌تر از آن بودند که بتوان آنها را با جراحی برطرف کرد.»

«تصمیم سخت برای پایان دادن به زندگی این توله ببر، پس از روزها بررسی دقیق انجام شد و هیچ راهی برای حفظ جان او و داشتن عمری طولانی وجود نداشت.»

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Toronto Zoo (@thetorontozoo)

Small یکی از سه توله‌ای بود که مادرشان Mazyria از گونهٔ ببر سیبری، اخیرا به دنیا آورده بود. پیش‌تر در ۱۱ مِی یک تولهٔ نر نیز به خاطر آسیب کبدی و بر هم خوردن سطح الکترولیت بدن در پی کم‌آبی بدن، فوت شده بود.

تولهٔ سوم که Big نام دارد اکنون در شرایط باثباتی به سر می‌برد و تیم مراقبت‌های باغ وحش می‌گوید که مادرش با توجه و همکاری به آنها در حال نگهداری از تولهٔ خود است و به نظر نمی‌رسد که خطری او را تهدید کند.

منبع: Daily Hive