Tuesday, April 23, 2024
16.6 C
Calgary

نظرسنجی: حمایت اکثر مردم کانادا از پاسپورت کووید۱۹ برای سفر خارجی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق یک نظرسنجی جدید، کانادایی‌ها از ایدهٔ پاسپورت الزامیِ کووید-۱۹ برای سفرهای بین‌المللی حمایت می‌کنند.

۷۶ درصد از کانادایی‌های شرکت کرده در جدیدترین نظرسنجی انستیتو Angus Reid از پاسپورت الزامیِ واکسیناسیون برای سفر به ایالات متحده حمایت کرده‌اند و ۷۹٪ می‌گویند که در صورت صدور، از چنین پاسپورتی برای سفرهای خارجی استفاده خواهند کرد.

اما وقتی از این افراد درباره فعالیت‌ها در خاک کانادا پرسیده شد، آنها حمایت ضعیفی (فقط ۵۵٪) از پاسپورتِ واکسن برای حضور در رستوران‌ها، پاساژها، سالن‌های سینما و دیگر محیط‌های اجتماعی داشتند.

در این پژوهش مشخص شده که اجباری شدن چنین پاسپورتی نمی‌تواند نظر مخالفان واکسیناسیون را برگرداند و تنها ۸٪ از این افراد در صورت اجباری شدن آن، حاضر به تزریق واکسن خواهند بود.

در این پژوهش بین ۱۴ تا ۱۷ مِی از ۱,۶۰۱ شهروند نظرسنجی شده و میزان خطای نظرسنجی برای عمومیت دادن نتایجش به کل جمعیت، ۲.۵٪ اعلام شده است.

پیشتر نیز در نظرسنجی سایر نهادهای تحقیقاتی نتایج مشابه ولی ضعیف‌تری به دست آمده بود. بنابراین به نظر می‌رسد به مرور مردم نظر مساعدتری نسبت به آن پیدا کرده‌اند.

مسئولین فدرال در حوزه بهداشت هنوز درباره استفاده از پاسپورت واکسیناسیون تصمیمی اعلام نکرده‌اند و برخی به ایرادات آن اشاره دارند. برای مثال، واکسن‌ها ۱۰۰٪ موثر نیستند و دسترسی کشورهای دنیا به آنها نیز یکسان نیست.

دکتر تریسا تام، مدیر کل بهداشت کانادا می‌گوید: «افزایش سرعت واکسیناسیون مردم در همه دنیا، از اهمیت زیادی برخوردار است. مصونیت جمعی به دست نمی‌آید مگر آنکه همه مردم دنیا واکسینه شوند.»

منبع: Daily Hive