Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

واکسن می‌تواند خطر ابتلا به کووید-۱۹ را در المپیک توکیو کاهش دهد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جمعی از پزشکان ژاپنی هشدار داده‌اند که میزبانی بازی‌های المپیک در توکیو، در تابستان پیش رو، می‌تواند منجر به گسترش کووید-۱۹ شود، اما یکی از پزشکان کانادایی معتقد است که واکسیناسیون از جمله اقداماتی است که باعث کاهش بیماری می‌شود و می‌تواند خطر را کنترل کند.

اتحادیه پزشکان ژاپن نگران است که ورود افراد از بیش ۲۰۰ کشور مختلف به توکیو و ترکیب انواع این ویروس باعث ظهور نوع جدیدی از آن شود. نائوتو یوایاما، رئیس اتحادیه، از ژاپن خواست بازی‌ها را لغو کند تا بتواند مانع جابجایی مردم در این کشور شود.

او در یک کنفرانس خبری گفت: «احتمال دارد که انواع آفریقای جنوبی و هندی این ویروس در سراسر جهان گسترش پیدا کند و ما نمی‌توانیم احتمال تولید نوع جدید را انکار کنیم.»

«اگر این اتفاق بیفتد، آن گونه را گونهٔ المپیک توکیو نام‌گذاری می‌کنند و تا ۱۰۰ سال آینده این اقدام به عنوان اقدام احمقانه بشری محکوم خواهد شد.»

دکتر هوارد نجو معاون بهداشت عمومی کانادا با ابراز احترام به نظر پزشکان ژاپن، معتقد است که واکسیناسیون و اقدامات جدی بهداشت عمومی می‌تواند این خطر را کنترل کند. او در ادامه افزود هیچ‌وقت تعدا مبتلایان صفر نخواهد بود اما می‌توان این تعداد را کاهش داد.

نجو معتقد است كه کنترل تعاملات ورزشی در روستاها بايد دشوارتر از کنترل بازی‌های معمول تابستانی باشد، زیرا رقبا در مسابقه حضور پیدا می‌کنند و سپس مکان را ترک می‌کنند.

به گفتهٔ نجو کانادا هنوز قصد دارد ورزشکاران خود را به بازی‌های المپیک بفرستد. همچنین تأیید واکسن Pfizer برای نوجوانان ۱۲ ساله خبری دلگرم‌کننده است زیرا آنها نیز می‌توانند پیش از حضور در مسابقات ایمن‌سازی شوند.

بازی‌های المپیک توکیو ابتدا برای تابستان سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود اما به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ یک سال به تأخیر افتاد. در حال حاضر برنامه‌ریزی شده بازی‌ها در اواخر ماه ژوئیه آغاز شوند و این المپیک با رعایت اقدامات ایمنی کووید-۱۹ اجرا خواهد شد.

 

منبع: Dailyhive