Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

برنامه دوز دوم واکسن کووید-19 در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جیسون کنی، نخست وزیر آلبرتا، طی یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این استان قصد دارد دوزهای دوم را به طور گسترده‌تری ارائه دهد و برخی از افراد می‌توانند بلافاصله دوز دوم واکسن خود را رزرو کنند.

ساکنین آلبرتا می‌توانند برای رزرو نوبت دریافت دوز دوم از طریق تماس با 811 و یا سیستم رزرو آنلاین، یا از طریق داروخانه‌ها و مطب‌ پزشکان اقدام کنند.

به گفتۀ کنی هر آلبرتایی که اولین دوز واکسن کووید-19 را دریافت کرده است می‌تواند تا پایان ماه دوز دوم را رزرو کند.

او در ادامه افزود: «به منظور ایجاد آمادگی برای تابستان و بازگشت به حالت عادی، آلبرتایی‌ها از ایمن‌سازی بیشتری برخوردار خواهند بود. لطفاً به وظیفۀ خود در خصوص رزرو دوز دوم واکسن عمل کنید تا بتوانیم یکبار برای همیشه کووید-19 را شکست بدهیم.»

آلبرتایی‌هایی که در ماه مارس دوز اول واکسن کووید-19 را دریافت کرده‌اند می‌توانند از اول ژوئن نسبت به رزور دوز دوم اقدام کنند.

افرادی که دوز اول واکسن را در ماه آوریل دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند برای دریافت دوز بعدی خود از 14 ژوئن اقدام کنند و افرادی که در ماه مه واکسینه شده‌اند می‌توانند برای دریافت نوبت دوز دوم در 28 ژوئن اقدام کنند.

به گفتۀ مقامات بهداشتی، افراد پس از دریافت یک دوز واکسن کووید-19 حداقل 80% در برابر پیامدهای شدید این ویروس از جمله بستری شدن در بیمارستان و مرگ محافظت می‌شوند. دولت آلبرتا نیز در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که برای محافظت طولانی‌تر و بهتر افراد دوز دوم تجویز می‌شود و دریافت آن ضروری است.

پیش از این فقط افرادی که دچار نقص ایمنی بودند مجاز به دریافت دوز دوم واکسن بودند. دولت آلبرتا همچنین اعلام کرد که در صورت امکان خدمات بهداشت آلبرتا و داروخانه‌های شرکت‌کننده در طرح واکسیناسیون برای یادآوری دریافت دوز دوم با آلبرتایی‌های تماس می‌گیرند.

دولت استانی همچنین متذکر شد که اولویت اصلی نوبت‌دهی به افراد برای دریافت دوز اول است. با توجه به اینکه فاصلۀ بین دریافت دو دوز از 12 هفته شروع می‌شود، در حال حاضر در صورت ثابت ماندن میزان واکسن، آلبرتایی‌ها می‌توانند برای دریافت دوز دوم مراجعه کنند.

تا 30 مه، 2،781،430 دوز واکسن کووید-19 در سراسر استان تجویز شده است و 391،175  نفر دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و به طور کامل واکسینه شده‌اند.

 

 

منبع: Dailyhive