Tuesday, April 23, 2024
9.4 C
Calgary

بالا گرفتن صدای مخالفان برگزاری Canada Day

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

درحالی که چند هفته تا 1 جولای؛ زمان برگزاری Canada Day، باقی‌ مانده بسیاری از شهروندان خواستار لغو آن شده‌اند. اما این اولین بار نیست که چنین کمپین‌هایی به راه می‌افتد.

در سال‌های اخیر فعالین بومی بسیاری از مقامات کانادایی خواسته‌اند تا درباره برگزاری Canada Day تجدیدنظر کنند.

تنها در چند روز گذشته هشتگ #CancelCanadaDay به ترند اول توییتر در کانادا تبدیل شده که نشانگر اهمیت این موضوع در میان شهروندان است.

گروهی از کاربران به پیام توییتری پاپ فرانسیس در واکنش به خبر دلخراش کشف پیکر صدها کودک بومی در Kamloops واکنش نشان داده‌اند. او در این پیام عذرخواهی نمی‌کند.

همزمان درخواست‌های اینترنتی گوناگون نیز در رسانه‌های مجازی دست به دست می‌شوند و صدها هزار شهروند پای آن‌ها را امضا کرده‌اند.

یکی از این درخواست‌ها چند اقدام کلیدی که دولت فدرال باید بمنظور بهبود روابط با مردمان بومی انجام دهد را برشمرده است. “عمل به وعده‌های سال 2015 دولت مبنی بر تضمین دسترسی ارزان، راحت و کافی مرمان و جوامع بومی به آب آشامیدنی” یکی از این اقدامات می‌باشد.

سال گذشته اعضای گروهی بومی بنام Idle No More جنبشی تحت عنوان Cancel Canada Day را به راه انداختند. امسال نیز این گروه با برگزاری تجمع در مقابل Vancouver Art Gallery مطالبه خود را تکرار خواهند کرد.

در اطلاعیه فیسبوکی این گروه آمده: ما نسل‌کشی ادامه‌دار در خاک کانادا بر ضد مردم بومی را جشن نگرفته و با برگزاری گردهمایی جان‌های از دست رفته بدست حکومت کانادا، ازجمله یاد کودکان کشته شده در مدارس شبانه‌روزی را، گرامی خواهیم داشت.

از آنجایی که چهار هفته تا برگزاری Canada Day زمان باقی مانده احتمالا شاهد واکنش دولت فدرال و انتشار اخبار مرتبط در اینباره خواهیم بود.

منبع: Daily Hive