Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

واکنش جاستین ترودو به قتل یک خانواده مسلمان در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر جاستین ترودو در سخنرانی خود در پارلمان کانادا کشته شدن چهار نفر از اعضای یک خانوادۀ مسلمان در شهر لندن واقع در استان انتاریو را به عنوان یک حمله تروریستی محکوم کرد.

در این نشست، سیاستمداران پیش از شروع جلسه با یک دقیقه سکوت به خانوادۀ جانباخته ادای احترام کردند.

جاستین ترودو در این خصوص گفت: «زندگی افراد این خانواده در اقدامی وحشیانه، بزدلانه و بی‌شرمانه گرفته شد. این قتل تصادفی نبود. این یک حرکت تروریستی ناشی از نفرت بود که توسط یکی از افراد جامعۀ ما صورت گرفته است.»

عصر روز یکشنبه، یک خانوادۀ پنج نفری به پیاده‌روی رفته بودند که یک رانندۀ جوان 20 ساله به صورت عامدانه با کامیون خود آنها را زیر گرفت. یک پسر 9 ساله تنها عضو خانواده است که از این حملۀ وحشیانه نجات پیدا کرده و به بیمارستان منتقل شده است.

ترودو در ادامه گفت: «ما نباید حساسیت خود را نسبت به خشونت از دست بدهیم. نباید با پذیرش خشونت آن را عادی‌سازی کنیم. هرگاه شاهد چنین نفرتی باشیم باید آن را فریاد بزنیم.»

ترودو با اشاره به دیگر حملات اسلام‌هراسانۀ اخیر در کانادا، از جمله تیراندازی در مسجد کبک و حمله به زنان سیاه پوست مسلمان در ادمونتون، اعلام کرد که این اتفاق یک حادثۀ ساده نبوده است.

«این نفرت و خشونت در کشورمان وجود دارد و تا زمانی که از بین نرود، کارهای مهمی برای انجام دادن خواهیم داشت.»

مراسم ترحیم قربانیان این حمله در مسجد شهر لندن در استان انتاریو با حضور ترودو برگزار شد.

داگ فورد، نخست وزیر انتاریو، نیز محدودیت‌های کووید-19 شهر لندن را به‌ منظور برگزاری مراسم یادبود قربانیان کاهش داد تا مردم بتوانند در این گردهمایی بزرگ شرکت کنند.

 

 

منبع: Dailyhive