Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

ارائه گذرنامه واکسن کووید-۱۹ در منیتوبا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برایان پالیستر، نخست وزیر منیتوبا، در یک کنفرانس خبری از ارائه گذرنامه واکسن کووید-۱۹ برای افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند خبر داد.

پالیستر از راه‌اندازی این برنامه ابراز خوشحالی کرد و گفت ساکنین منیتوبا دو هفته پس از دریافت هر دو دوز واکسن کووید-۱۹ می‌توانند کارت‌های مخصوص به ایمن‌سازی را دریافت کنند.

وی در ادامه افزود با همراه داشتن این کارت دیگر نیازی به قرنطینه و جداسازی نیست و افراد می‌توانند به‌ راحتی در داخل کانادا سفر کنند. همچنین این افراد می‌توانند با خانواده و دوستان خود در مراکز مراقبت‌های شخصی و بهداشتی ملاقات کنند.

ساکنین منیتوبا برای دریافت این گذرنامه‌ها باید:

  • کارت سلامت منیتوبا داشته باشند
  • دو دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده باشند
  • ۱۴ روز پس از دریافت دوز دوم واکسن منتظر باشند

پالیستر در این کنفرانس گفت: «ساکنین منیتوبا پیش از این اعلام کرده بودند که بازگشت به زندگی عادی و چیزهایی که دوست دارند بزرگترین انگیزه آنها برای دریافت واکسن است. ما به عنوان یک دولت تمام تلاش خود را در خصوص دسترسی مردم به واکسن می‌کنیم تا ساکنین منیتوبا بتوانند برای حفاظت خود و عزیزانشان تصمیم صحیح بگیرند.»

ساکنین منیتوبا می‌توانند برای دریافت کارت بصورت آنلاین اقدام کنند.

پالیستر خاطرنشان کرد که این کارت‌ها حاوی اطلاعات بهداشتی شخصی نیستند و فقط نام و نام خانوادگی شخص و یک کد QR روی آن درج شده است. کد QR در هنگام اسکن نشان می‌دهد که فرد کاملاً واکسینه شده است.

پالیستر در ادامه افزود: «همه ما مشتاق هستیم که بتوانیم دوباره سفر کنیم، به دیدار خانواده و دوستانمان برویم و آزادی‌های بسیاری که برای چندین ماه از دست داده‌ بوده‌ایم را دوباره بدست بیاوریم و از آنها لذت ببریم.»

به عقیده پالیستر واکسیناسیون و پیروی از دستورالعمل‌های بهداشت عمومی سریع‌ترین راه برای محافظت از یکدیگر و سیستم مراقبت‌های بهداشتی، بازگشت به تابستانی بدون محدودیت و ملاقات با عزیزانمان است.

نخست وزیر جاستین ترودو در اوایل سال جاری اعلام کرد که گذرنامه‌های واکسیناسیون در سفرهای بین‌المللی استفاده خواهد شد. به گفته ترودو دولت فدرال در تلاش است با متحدان خود در سراسر جهان به صورت هماهنگ گذرنامه واکسن کووید-۱۹ صادر کند.

منبع: Dailyhive