Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

افت شاخص کیفیت زندگی در شهرهای کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهرهای کانادا معمولا از نظر شاخص کیفیت زندگی جایگاهی عالی دارند اما شرایط امسال با گذشته متفاوت می‌باشد.

گزارش The Economist Intelligence Unit (The EIU) نشان داده که شیوع موج دوم COVID-19، تشدید محدودیت‌ها و لغو رویدادهای فرهنگی و ورزشی سبب افت کیفیت زندگی در کشورهای گوناگون ازجمله کانادا شده است.

EIU داده‌های 140 کشور دنیا را بین ماه‌های فوریه و مارچ 2021 جمع‌آوری کرده و با توجه به متغیرهایی چون ثبات عمومی، بهداشت و درمان، آموزش، فرهنگ و محیط‌زیست بررسی می‌کند.

براساس گزارش EIU امتیاز بهداشت و سلامت بخاطر پاندمی تقریبا در تمام شهرهای دنیا کم شده است.

جایگاه شهرهای ونکوور، مونتریال، تورنتو و کلگری که نمایندگان برتر کانادا در گزارش‌های پیشین بودند نیز تنزل داشته و مونتریال با سقوط 19 پله‌ای بدترین وضعیت را تجربه کرده است.

طبق این گزارش آوکلند با امتیاز 96.0 بالاترین کیفیت زندگی در بین شهرهای دنیا را داراست. در میان سرزمین‌های پهناور نیز غرب اروپا با امتیاز 83.6 در رتبه نخست قرار گرفته و آمریکای شمالی با امتیاز 83.4 در جایگاه دوم می‌باشد.

اوپاسانا دات رئیس بخش Global Liveability در The Economist Intelligence Unit درباره نتایج این گزارش گفت: بیشتر شهرهای برتر امسال در روزهای نخست پاندمی محدودیت‌های سرسختانه‌‌ای اتخاذ کرده‌اند. بسته شدن مرز کشورهای آسیا-اقیانوسیه مانند نیوزلند و استرالیا باعث شد تا شهرهای آن‌ها زودتر بازگشایی شوند و شهروندان سریع‌تر به زندگی نرمال بازگردند.

شهرهای ایالات‌متحده چون هانولولو و هیوستن نیز که از شش ماه پیش به شرایط نرمال برگشته‌اند در رتبه‌های بالایی لیست هستند.

باید منتظر بود و دید با کاهش تدریجی محدودیت‌ها در کانادا از چه زمانی شهروندان دوباره زندگی عادی را تجربه کرده و کیفیت زندگی شهرها بالا می‌رود.

نسخه کامل گزارش را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید.

منبع: Daily Hive