Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

آلبرتای زیبا: ده آبشار تماشایی برای گردش تابستانی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تابستان از راه رسیده و آفتاب می‌درخشد، ساعت عکس‌های طلایی و خاطرات به یاد ماندنی از راه رسیده. پیکوبینو در اینجا فهرستی از زیباترین و نفس‌گیرترین آبشارهای آلبرتا را برای‌تان گردآوری کرده تا در این تابستان به آنها سر بزنید.

Crescent Falls


این آبشار که در مسیر رودخانهٔ بیگ‌هورن آشیانه کرده است، در منطقهٔ وِست-سنترال آلبرتا قرار گرفته و در واقع از دو آبشار پشت سر هم تشکیل شده است. حاشیه این آبشار هم برای کمپینگ عالی است و درست از بزرگراه دیوید تامپسون قابل دسترسی است. زیبایی‌های دیگری هم در نزدیکی این آبشار هستند که اینجا را به یک مقصد عالی برای تعطیلات آخر هفته تبدیل می‌کند.

Muskeg Falls

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Devon Budd (@devondbudd)

این یکی از معروفترین آبشارها در منطقهٔ Grand Cache است. تقریبا ۴ ساعت از ادمونتون فاصله دارد ولی محیطش رویایی است. این آبشار در انتهای یک مسیر پیاده‌رَوی ۱.۶ کیلومتری قرار دارد، اما برای پیمودن مسیر احتیاط کنید چرا که بعضا پرشیب است.

Elbow Falls

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Yves Gagnon (@gagnonyves)

این آبشار یکی از آن مقصدهایی است که عکس‌های «ساعت طلایی» به شما هدیه می‌کند. در هوای گرگ و میش، آفتاب به صخره‌های پیرامونی می‌خورد و محیط را روشن می‌کند. این آبشار منطقه خوبی برای تماشای پرندگان نیز هست. حیات وحش نادر، آفتاب گرفتن، و خیلی چیزهای دیگر را اینجا تجربه می‌کنید. کافی است ۱ ساعت از کلگری برانید تا به این آبشار برسید.

Athabasca Falls

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gabriel (@nature.rev)

با یکی از معروفترین آبشارهای آلبرتا آشنا شوید. آب‌های فیروزه‌ای، اینجا را تبدیل به یک محیط زیبا در Icefields Parkway کرده است. هر کدام از مسیرهای پیاده‌رَوی اینجا نمایی رویایی از طبیعت پایین‌دست به شما می‌دهند.

Sunwapta Falls

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Wes (@thelifeofthisguy)

این جواهر طبیعی در پارک ملی جَسپر خفته است، نقطه‌ای بی‌نظیر برای دور شدن از زندگی شهری. و درست در وسط دریاچه‌ای که این آبشار را تغذیه می‌کند، یک جزیره کوچکِ درختی هم هست. این آبشارها به استخری در پایین‌دست می‌ریزند که سپس سه آبشار کوچکتر را می‌سازد.

Bow Falls

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Read Life (@lijunglory)

شاید عاشقان سینما این آبشار را بشناسند زیرا در پس‌زمینه بسیاری از فیلم‌های کلاسیک از جمله River of No Return با مرلین مونرو و رابرت میچام، و Saskatchewan با اولیوِر بوردن دیده می‌شود. مسیر تا بالای آبشار می‌تواند سخت باشد، لطفا امکانات کافی با خود ببرید تا به سرنوشت کاراکترهای آن فیلم‌ها دچار نشوید!

Ram River Falls

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mark Jinks (@markjinksphoto)

مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری غیررسمی در اینجا فراوانند، و از این رو برای ماجراجویی عالی است. با اینکه تا کلگری ۳.۵ ساعت فاصله دارد ولی عجله‌ای برای بازگشت نیست، می‌توانید شب را در محوطه کمپینگ در پارک محلی Ram Falls بگذرانید.

Siffleur Falls

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nicole Elizabeth (@nicole.e.vaughan)

اینجا یک مسیر ماجراجویی عالی هست. چکمه کوهنوردی به پا کنید و رفقایتان را خبر کنید. البته اگر حوصله داشتید، می‌توانید یک نوبت سوارکاری هم بگیرید و مثل کابوی‌ها تعطیلات خود را بگذرانید.

Cameron Falls

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Collin Toews (@collintoews)

این آبشار پهن فاصله کمی از دهکدهٔ Waterton دارد و واقعا ارزش بازدید را دارد. طبیعت زیبا، صخره‌های اُریب، و آب زلال. راستی این آبشار فقط به اندازهٔ یک پیاده‌رَوی کوتاه تا Prince of Wales Hotel فاصله دارد، پس نگران جای سکونت شبانه نباشید.

Sheep River Falls

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kim ⚓️ (@yycchicks)

در نزدیکی دهکدهٔ تِرنِر، این آبشار نسبتا ناشناخته خودنمایی می‌کند. توصیه می‌کنیم تا وقتی که اینجا هستید، زندگی ناب روستایی را هم تجربه کنید.

یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های ویسکی کانادا در این نزدیکی است. کارخانه Eau Claire در چندین نسل بر پا بوده و برای تهیه مواد مورد نیاز از مزارع اطراف کمک می‌گیرد.

منبع: Daily Hive