Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

ونکوور از جمعه شاهد ۶۵ مرگ ناگهانی در اثر گرمازدگی بوده است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

موج گرمای ورودی به ونکوور باعث رکوردشکنی دمای هوا از هفته قبل شده و این می‌تواند مرگبارترین پدیده گرمایی در تاریخ این منطقه تا امروز باشد.

فقط در Greater Vancouver از جمعه ۶۵ مرگ ناگهانی ناشی از گرمای هوا رخ داده، و اگر اعداد مناطق Surrey و Burnaby را هم لحاظ کنیم، آمار مرگ‌و‌میر به ۱۲۵ نفر می‌رسد.

به گفتهٔ ادارهٔ پلیس ونکوور، مرگ‌های ناشی از گرمازدگی باعث خستگی نیروهای کادر نجات و درمان هم شده‌اند و زمان واکنش نیروها در شهر خیلی بالا رفته، زیرا در این وضعیت بحرانی کمبود نیرو به چشم می‌آید.

فقط امروز از ساعت ۱:۴۵ تاکنون ۲۰ مرگ ناشی از گرما گزارش شده است.

گروهبان استیو اَدیسون می‌گوید: «ما هرگز چیزی شبیه این ندیده بودیم، و قلبمان به درد آمده است. اگر در خانواده‌تان عضوی کهنسال یا آسیب‌پذیر دارید، بهتر است زود به زود به آنها تلفن بزنید و هر از گاهی به محل سکونتشان سرکشی کنید.»

واکنش کادر درمان به تماس‌های مرتبط با مرگ ناگهانی، پدیده جدیدی نیست. آنها معمولا در یک روز ۳ یا ۴ مورد از این دست دارند. اما از شروع موج گرمای اخیر، تماس‌هایی از این نوع به طور متوسط ۱۴ مورد در روز بوده است.

گروهبان ادیسون می‌گوید: «ما از همه می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند و بدانند که تمام توان ما معطوف به کمک است.»

پلیس سواره نظام Burnaby در روز دوشنبه به ۲۵ تلفن درباره مرگ‌های ناشی از گرمازدگی واکنش نشان داده بود. بین دوشنبه تا سه‌شنبه نیز ۳۵ مورد دیگر مورد رسیدگی قرار گرفتند.

منبع: Daily Hive