Monday, March 18, 2024
8.4 C
Calgary

رای شورای شهر کلگری به لغو قانون اجباری پوشیدن ماسک

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اعضای شورای شهر کلگری به لغو قانون اجباری پوشیدن ماسک رای دادند. با اینحال همچنان شهروندان باید در برخی اماکن خاص از ماسک استفاده کنند.

قانون اجباری پوشیدن ماسک در تاریخ 1 آگست 2020 و پیش از اجباری شدن آن در استان وضع شد. پیش از این انتظار می‌رفت این قانون حداقل تا دسامبر 2021 پابرجا باشد.

طبق قانون مذکور شهروندان کلگری باید صورت خود را در تمام فضاهای عمومی بسته مانند وسایل حمل‌ونقل عمومی و ساختمان‌های متعلق به شهرداری بپوشانند.

دولت استانی قانون ماسک اجباری را در تاریخ 1 جولای لغو کرد اما اعضای شورای شهر کلگری در تاریخ 21 جون رای به اجرای آن تا حداقل 5 جولای دادند.

روز دوشنبه این قانون با 10 رای موافق و 4 رای مخالف در شورای شهر کلگری لغو گردید و برای اجرا نیازمند امضای شهردار ناهید ننشی است.

براساس محدودیت‌های فعلی استان آلبرتا، شهروندان باید همچنان صورت خود را هنگام استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی چون اتوبوس‌، تاکسی‌ و اتومبیل‌های اشتراکی و نیز هنگام حضور در مراکز بهداشتی و درمانی بپوشانند.

در شهر کلگری نیز پس از لغو قانون اجباری پوشیدن ماسک شهروندان ملزم هستند در هنگام مراجعه به ساختمان‌های متعلق به شهرداری مانند کتابخانه‌ها، مراکز تفریحی و سالن شهر از ماسک استفاده کنند.

از ماه جون تاکنون 24,555 برگه جریمه برای آن دسته از شهروندان کلگری که ماسک نداشتند، صادر شده است.

منبع: Daily Hive