Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

آغاز اجرای پروژه Green Line LRT در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهروندان کلگری بزودی صاحب یک مسیر جدیدی CTrain می‌شوند و دسترسی آن‌ها به Light Rail Transit (مخفف: LRT) در شهر افزایش می‌یابد.

دولت استانی و فدرال از اختصاص بودجه پروژه Green Line LRT خبر دادند. این پروژه در تاریخ 16 جون 2020 به تایید شورای شهر کلگری رسید، اما عملیات ساخت آن بخاطر انجام بررسی‌های بیشتر در دولت استانی به تعویق افتاد.

بگفته مقامات استانی، شهرداری کلگری باید در جون 2020 و پس از اصلاح طرح پروژه، مطالعات تجاری را در اختیار دولت‌های استانی و فدرال قرار می‌داد.

در پاییز 2020 شهرداری کلگری پیشنهادات دولت استانی را در جنبه‌های اقتصادی پروژه اعمال کرد و سرانجام نتیجه نهایی را در می 2021  به دولت استانی و در 24 جون به دولت فدرال فرستاد.

دولت استانی عصر چهارشنبه بودجه پروژه را تایید کرد.

ریک مکلور وزیر حمل‌ونقل و امور شهرداری در اینباره گفت: آلبرتا 1.53 میلیارد دلار برای اجرای پروژه Green Line اختصاص داده که یک سرمایه‌گذاری عظیم برای آینده کلگری محسوب می‌شود. بسیار خرسندم که با تلاش‌ کارشناسان پروژه Green Line به مرحله اجرا رسیده و امکان اتصال آن به شبکه LRT فراهم شده است. یک تیم حرفه‌ای وظیفه اجرای آن را برعهده دارد و بزودی شاهد توسعه هرچه سریع‌تر پروژه خواهیم بود.

در روز چهارشنبه دولت فدرال نیز از سرمایه‌گذاری در پروژه خبر داد.

نخست‌وزیر جاستین ترودو در اطلاعیه‌ای گفت: با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های حمل‌ونقل عمومی هوشمند به کاهش گره‌های ترافیکی، سهولت دسترسی شهروندان به محیط کار، اشتغالزایی برای طبقه متوسط، رشد اقتصادی و مقابله با تغییرات اقلیمی کمک می‌کنیم. با ادامه تلاش‌ها بمنظور بازسازی صدمات ناشی از پاندمی، بر ایجاد زیرساخت‌های توسعه پایدار و ساخت کانادای پاک‌تر متمرکز می‌شویم تا رقابت‌پذیری کشور افزایش یابد و آینده روشن‌تری برای نسل‌های آتی داشته باشیم.

براساس اطلاعیه منتشر شده، Green Line بزرگترین پروژه زیرساختی در تاریخ کلگری می‌باشد و نقش کلیدی در شکلدهی آینده شهر و اتصال شهروندان و محلات گوناگون به یکدیگر بازی می‌کند. بعلاوه بار ترافیکی را به شدت کاهش می‌دهد.

پس از تکمیل پروژه شهروندان می‌توانند با روشی سریع، آسان و پاک به مرکز شهر و دیگر قطب‌های اقتصادی چون Quarry Park و نواحی صنعتی جنوب‌شرق سفر کنند.

بعلاوه پروژه Green Line برای اولین‌بار به ساکنین ناحیه جنوب‌شرق این امکان را می‌دهد تا از حمل‌ونقل ریلی سبک استفاده نمایند.

دولت‌های استانی و فدرال هرکدام 1.53 میلیارد دلار در پروژه Green Line LRT سرمایه‌گذاری می‌کنند. البته شهرداری کلگری هم از تخصیص 1.59 میلیارد دلار خبر داده است.

فاز اول پروژه با ساخت 18 کیلومتر از مبدا Shepard تا مقصد Eau Claire اجرا خواهد شد که شامل راه‌اندازی ناوگان اتوبوس سریع‌السیر از Centre Street به 160 Avenue می‌باشد. فاز دوم هم با احداث 2 کیلومتر مسیر از مبدا Eau Claire به مقصد 16 Avenue North پایان می‌یابد.

دولت فدرال خاطرنشان کرده که تا پایان پروژه 20,000 شغل جدید ایجاد می‌شود و 250,000 شهروند کلگری می‌توانند با یک سفر 15 دقیقه‌ای با اتوبوس به Green Line دسترسی داشته باشند.

منبع: Daily Hive