Wednesday, April 24, 2024
2.9 C
Calgary

ابتلای دست کم 71 نفر به کووید -19 در کلگری استمپید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ستاد کلگری استمپید می‌گوید دست کم 71 نفر در طول این جشنواره به کووید-19 مبتلا شده‌اند.

به گفته مسئولین استمپید به صورت روزانه هفت مورد یا 0.01% از 528,998 شرکت‌کنندگان این رویداد به کووید-19 مبتلا شده‌اند.

دانا پیرز، مدیرموقت کلگری استمپید، معتقد است این رویداد که از 9 تا 18 جولای برگزار شد، با وجود انتقال کووید-19 در طی جشنواره، موفقیت‌آمیز برگزار شده است.

وی در خبری که بعدازظهر روز سه شنبه منتشر شد، گفت: «ما متعهد شدیم که امنیت جشنواره را برقرار کنیم و نتایج نشان می‌دهند که اقدامات ایمنی موثری انجام شده است.»

استمپید یکی از اولین رویدادهای مهم در کانادا بعد از همه‌گیری کووید-19 است که با تماشاگر برگزار می‌شود.

تقریباً تمامی محدودیت‌های بهداشت عمومی آلبرتا از 1 جولای یعنی درست یک هفته قبل از شروع جشنواره لغو شده بود.

دکتر جیا هو، پزشک بهداشت عمومی و مشاور کلگری استمپید، خاطرنشان کرد که در مجموع 749 مورد ابتلا در دو هفته گذشته در سراسر آلبرتا گزارش شده است.

استمپید برای حفظ امنیت شرکت‌کنندگان برخی از اقدامات بهداشتی احتیاطی را در نظر گرفته بود که از میان آنها می‌توان به اثبات واکسیناسیون یا آزمایش فوری کووید-19 برای ورود به چادر موسیقی محبوب نشویل نورث اشاره کرد. هر شب هزاران نفر در این چادر به تماشای کنسرت می‌نشستند.

سایر اقدامات ایمنی این جشنواره شامل کاهش حضور روزانه افراد به نصف جمعیت سال‌های قبل، برپایی ایستگاه‌های بهداشتی برای عموم مردم و افزایش نظافت در سراسر محوطه بود. کارکنان و داوطلبان اجرایی نیز ملزم به ماسک زدن و آزمایش فوری بودند.

به گفته ستاد کلگری استمپید هیچ مورد ابتلا به کووید-19 در میان کارکنان و شرکت‌کنندگان در این رویداد مشاهده نشده است. همچنین اداره بهداشت آلبرتا در بیانیه‌ای اعلام کرد این رویداد عامل تأثیرگذاری در افزایش موارد کووید-19 این استان به شمار نمی‌رود.

به گفته دکتر جیمز تالبوت، رئیس ارشد پزشکی بهداشت استان و استاد بهداشت عمومی دانشگاه آلبرتا، موارد ابتلا به کووید-19 که با جشنواره استمپید مرتبط باشند در ماه آگوست نمایان می‌شوند، زیرا جشنواره در 18 جولای به اتمام رسیده است.

وی در ادامه افزود با توجه به اینکه هنوز عده زیادی از شهروندان واکسینه نشده‌اند، فرصت انتشار گونه‌های مختلف این ویروس در جامعه وجود دارد. همچنین جشنواره استمپید در سراسر غرب کانادا محبوب است و متاسفانه احتمال صعود موارد ابتلا در سراسر غرب کانادا را افزایش می‌دهد.

اکنون 1,173 مبتلای فعال کووید-19 در سراسر آلبرتا وجود دارد که 725 نفر در کلگری هستند. در حال حاضر چیزی حدود 41% از موارد فعال استان منبع انتقال مشخصی ندارند.

منبع: msn