Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

ذخیره واکسن کانادا اکنون برای تمام شهروندان کافی ست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گفته جاستین ترودو با احتساب آخرین محموله واکسن‌های دریافتی می‌توان تمام شهروندان واجد شرایط را دو ماه زودتر از موعد پیشین (ماه سپتامبر) در برابر COVID-19 ایمن کرد.

او می‌گوید: «بهترین راه برای پایان دادن به پاندمی واکسیناسیون هرچه سریع‌تر شهروندان است. جایگاه امروز ما نشان می‌دهد که به هدفمان بسیار نزدیک هستیم. از کانادایی‌ها صمیمانه می‌خواهم تا با رزرو نوبت از خودشان، عزیزانشان و اعضای جامعه در برابر ویروس محافظت کنند. ما کلیه اقدامات ضروری بمنظور حفاظت از سلامت شهروندان و مبارزه با COVID-19 را انجام خواهیم داد و اطمینان حاصل می‌کنیم که وضعیت اقتصادی بهبود یابد.»

کانادا از نظر نرخ واکسیناسیون همچنان پرچمدار جهان است و بزرگترین کمپین ایمن‌سازی تاریخ کانادا با موفقیت پیش می‌رود.

در اطلاعیه دولت فدرال یافته آمده: «کانادا از نظر نرخ واکسیناسیون در رتبه نخست دنیا قرار دارد و بیش از 80 درصد شهروندان واجد شرایط دوز نخست را دریافت کرده‎‌اند. همچنین 64 درصد شهروندان واجد شرایط بطور کامل در برابر ویروس ایمن شده‌اند.»

بین دسامبر 2020 تا پایان مارچ 2021 بیش از 9 میلیون دوز واکسن وارد کانادا شده، در حالی که قرار بود طی سه‌ماهه نخست سال تنها 6 میلیون دوز واکسن ارسال شود. به علاوه بین اپریل 2021 و پایان ژوئن 2021 کانادا بیش از 50 میلیون دوز واکسن دریافت کرده است.

پتی هایدو وزیر بهداشت کانادا در واکنش به این تحولات گفت:

«اگر هنوز واکسن نزدید از شما می‌خواهیم هرچه سریع‌تر برای تزریق آن اقدام کنید. آینده خانواده‌ها، جامعه کانادا و بیزینس‌های کوچک به این تصمیم وابسته است و باید با کمک هم جلوی انتشار ویروس را بگیریم. بسیاری از تفریحات مجددا ممکن شده، دوباره امکان دیدار با خانواده‌ و دوستان را پیدا کردیم و برای خوردن غذا می‌توانیم به رستوران برویم. باید از خود حفاظت کرده و همین امروز واکسن بزنیم.»

منبع: Daily Hive