Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

خشکسالی شدید و ضرر هنگفت کشاورزان غرب کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کشاورزان غرب کانادا تابستان امسال با هوای بسیار گرم و بارش اندک باران دست و پنجه نرم می‌کنند. همزمان دامداران نیز گله‌های خود را بخاطر کمبود علوفه می‌فروشند و مزارع بزرگ منطقه بجای رنگ سبز همیشگی به رنگ قهوه‌ای و زرد در آمده‌اند.

وسعت زیاد خشکسالی باعث شده تا صنایع دیگر جز کشاورزی نیز تحت تاثیر قرار گیرند.

بگفته تریور هادوین، کارشناس کشاورزی و محصولات زراعی کانادا، از آنجایی که خشکسالی قابل دیدن نیست معمولا بعنوان تهدید اساسی قلمداد نمی‌شود. خشکسالی فاجعه‌ای خاموش است که آهسته شروع شده و برای مدت طولانی ادامه می‌یابد.

همزمان با آتش‌سوزی گسترده جنگل‌ها و حرکت دود ناشی از آن به سمت شهرها، خشکسالی هم در حال پیشروی و آسیب زدن به زیرساخت‌های کشور است. خشک شدن خاک سبب انقباض آن می‌شود و می‌تواند به خطوط آب و گاز نیز آسیب بزند.

همچنین مشکلات بخش کشاورزی موجب کاهش تولید و در نتیجه افزایش قیمت محصولات شده و زندگی کانادایی‌ها را بصورت مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهند.

تغییرات اقلیمی قدرت پیشبینی ما درباره وضعیت آب را کاهش داده و بیش از گذشته شاهد خشکسالی‌های شدید و سیل‌های ویران‌گر هستیم. اگر به بررسی بیشتر این موضوع علاقه دارید حتما برنامه CBC Radio تحت عنوان What On Earth را دنبال کنید. سه کارشناس این برنامه به میزبانی لیزا جانسون درباره چالش‌های اقلیمی کانادا صحبت می‌کنند. برای شنیدن برنامه به لینک خبر مراجعه نمایید.

منبع: CBC News