Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

معرفی بهترین مسیرهای آبی کانادا برای سفر با کانو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا با داشتن دریاچه‌ها و رودخانه‌های بی‌شمار بهشت قایق‌سواران است و اگر ماجراجویی ارزان در دل طبیعت بخواهید بهترین گزینه‌‌تان سفر با کانو است. این برنامه‌ از یک روز تا چند هفته طول می‌کشد و می‌توان برخی از بهترین مناظر کانادا را در طول آن دید.

در ادامه با 15 مورد از بهترین مسیر‌های آبی کانادا برای سفر با کانو آشنا می‌شوید.

Nahanni River, Northwest Territories

این رودخانه در 500 کیلومتری غرب Yelowknife واقع شده و در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. نشریه نشنال جئوگرافی South Nahanni را اورست رودخانه‌های دنیا، مکانی دورافتاده، نفسگیر و رمزآلود معرفی می‌کند. طبیعت بکر و حیات‌وحش غنی این ناحیه زیستگاه 42 گونه پستاندارد و 180 نوع پرنده است.

برای سفر حداقل به دوهفته‌ زمان نیاز دارید و در مدت حضور جاذبه‌های گوناگون چون Virginia Falls (با ارتفاع دو برابر آبشار نیاگار)، Tufa Mounds، Pulpit Rock، دره‌های حیرت‌انگیز و چشمه‌های آب‌گرم را خواهید دید. عبور با کانو در این رودخانه به مهارت‌های ابتدایی نیاز دارد و حضور راهنما کاملا ضروریست.

Thelon River, Northwest Territories

این رودخانه دورافتاده در Northwest Territories پس از طی 900 کیلومتر در Chesterfield به خلیج Hudson می‌ریزد. حیات‌وحش و طبیعت منطقه بسیار بکر بوده و گونه‌هایی چون Muskoxen، گوزن شمالی، گرگ، خرس گریزلی و هزاران نوع پرنده در آن زندگی می‌کنند. بخاطر موقعیت مکانی خاص Thelon River تنها می‌توان با هواپیما به آنجا رفت و باید راهنما و افراد حرفه‌ای همراه داشته باشید.

Mackenzie River, Northwest Tessitories

عبور از این رودخانه با 1,850 کیلومتر طول یک ماجراجویی تمام‌عیار است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی حداقل 48 روز در راه خواهید بود. سفر از Hay River در Great Slave Lake (دهمین دریاچه بزرگ آب‌شیرین دنیا) شروع شده و به Tuktoyaktuk در اقیانوس منجمد شمالی ختم می‌شود.

فصل پیمایش از ماه جون و پس از آب‌ شدن یخ‌ها شروع شده و می‌توان سناریوهای مختلف با زمان و دشواری متفاوت برای پایان سفر در نظر گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

Bowron Lakes Circuit, British Columbia

نشریات گردشگری این دریاچه را بعنوان یکی از ده مسیر برتر سفر با کانو معرفی کرده‌اند. پیمایش کل دریاچه معادل دویدن مسیر ماراتون بوستون و یا صعود به قله آناپورنا بوده و 110 کیلومتر طول دارد. ماجراجویی در Bowron Lakes Circuit بین 6 تا 10 روز زمان می‌برد.

در طول سفر از شش دریاچه و دو رودخانه عبور کرده و همیشه در سایه ارتفاعات Cariboo خواهید بود. هرکس با هر توانایی می‌تواند این ماجراجویی را انجام دهد و تورهای گردشگری بسیاری برای تدارک سفر وجود دارند.

Churchill River, Manitoba

رودخانه چرچیل در شمال ساسکاچوان از چند دریاچه تشکیل شده که با مسیرهای خروشان و آبشارهای متعدد به یکدیگر متصل می‌شوند. این رود در سال‌های دور یکی از مسیرهای اصلی عبور و مرور محسوب می‌شد. Churchill با طول 105 کیلومتر دارای مسیرهای خروشان و آرام برای تمام سلایق است و سفر در آن حدود یک هفته زمان می‌برد. حمل قایق در خشکی نیز جزو بخش‌های اجتناب‌ناپذیر سفر می‌باشد.

Reindeer Lake, Saskatchewan

سفر با کانو در نهمین دریاچه بزرگ آمریکای شمالی‌ تجربه‌ای بیادماندنی ست. اگر بدنبال آب‌های آرام و سکوت می‌گردید حتما به این دریاچه بزرگ با 5,500 جزیره سرسبز بروید. برای شروع می‌توان به Missinipe رفت و از همانجا کانو کرایه کرد. در ادامه سفری دوساعته در جاده خاکی و تا ساحل خواهید داشت. وسعت دریاچه و طولانی بودن مسافت‌ها زمان سفر را به حدود یک هفته افزایش می‌دهد.

Bloodvein River, Manitoba

این رودخانه نام خود را از گرانیت‌های قرمز‌رنگ بستر خود گرفته و به پارک حیات‌وحش Atikaki با جنگل‌های سوزنی آن ختم می‌شود. سفر در رودخانه برای افراد مبتدی تا پیشرفته هیجان‌انگیز بوده و حاشیه آن بکر و مناظرش حیرت‌انگیز هستند. پیمودن Bloodvein River بین 9 تا 15 روز زمان می‌‍برد.

French River, Ontario

این رود تاریخی از دریاچه Nipissing به خلیج Georgian ریخته و مسیری ایده‌آل برای افراد مبتدی و خانواده‌هاست. پیمایش رود با کانو آسان بوده و شنا در آن دلپذیر است. وجود نقاط کمپینگ متعدد در حاشیه رودخانه آن را به مقصدی ایده‌آل برای سفرهای آخرهفته تبدیل می‌کند.

Algonquin Provincial Park, Ontario

پارک استانی Algonquin در آنتاریو با داشتن بیش از 2,000 کیلومتر مسیر کانو (از جمله مسیر کانو آب‌های خروشان Petawawa River) و دریاچه‌های بسیار زیبا جزو مقاصد محبوب گردشگران محسوب می‌شود. نقشه‌ مسیرهای پیشنهادی کانو در پارک Algonquin را می‌توان در اینجا دید. برنامه‌ریزی سفرهای چند روزه تا چند هفته‌ای در این پارک امکان‌پذیر است.

Killarney Provincial Park, Ontario

مسیرهای کانو در Killarney  از رودهای خروشان میان صخره‌های کوارتزی تا مسیرهای آرام در میان درختان کاج و سواحل گرانیتی را شامل می‌شود. می‌توان در تعطیلات پایانی هفته یک مسیر کوتاه را انتخاب کرد و چنانچه قصد پیمایش 50 دریاچه و 40 کیلومتر مسیر آن را دارید 7 تا 10 روز زمان می‌خواهید. در اینجا نقشه راهنمای مسیرهای کانو پارک قابل مشاهده است.

Quetico Provincial Park, Ontario

این پارک استانی در 160 کیلومتری غرب خلیج Thunder واقع شده و دسترسی به آن چندان آسان نیست. مرز جنوبی پارک به مسیر کانو Boundary Waters در ناحیه حفاظت‌شده Minnesota ختم می‌شود. در اینجا می‌توان به 600 دریاچه و بیش از 2,000 محل کمپینگ دسترسی داشت و تعداد مسیرهای کانو آن بی‌شمار است. اگر در دریاچه‌های بزرگ سفر کنید دیگر نیاز به حمل قایق در خشکی نخواهید داشت.

La Verendrye Reserve, Quebec

حفاظتگاه La Vérendyre در کبک با سه ساعت رانندگی به شمال اتاوا قابل دسترس بوده و بیش از 800 کیلومتر مسیر کانو دارد. خلوت بودن ناحیه آن را به مقصدی مطلوب برای تعطیلات تبدیل می‌کند. در این منطقه می‌توان سفرهای چند روزه تا چند هفته‌ای را تدارک دید.

Kejimkujik National Park, Nova Scotia

این پارک ملی در نوااسکوشیا جزو مقاصد محبوب سفر با کانو محسوب می‌شود و بخاطر داشتن آب‌های آرام برای افراد مبتدی ایده‌آل است. بعلاوه مسیرهای پیاده‌روی بسیاری نیز در کنار رودخانه وجود دارد. مجموعه کانال‌های Peskowesk با 48 کیلومتر مسیر قابل قایق‌رانی و مناظر چشم‌نواز در Canadian Shield دارای جزایر متعدد بوده و چنانچه سفری یکروزه به دل طبیعت می‌خواهید Kejimkujik را نباید از یاد ببرید.

منبع: Hike Bike Travel