Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

آلبرتا از کاهش برخی محدودیت‌های کووید-۱۹ عقب‌نشینی می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق گفته‌های یک منبع دولتی، با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آلبرتا، این استان از برنامه خود در خصوص پایان دادن به قرنطینه اجباری افرادی که با تست مثبت کووید-۱۹ به استان وارد می‌شوند، عقب‌نشینی کرده است.

دولت استانی در نظر داشت از ۱۶ آگوست محدودیت‌های کووید-۱۹ بیشتری را کاهش دهد، از جمله این محدویت‌های استفاده از ماسک در حمل‌ونقل عمومی و مدارس و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه شخصی بود. به گفته این منبع دولتی برنامه‌های انتقال آزمایش کووید-۱۹ از مراکز ارزیابی استانی به کلینیک‌های پزشکی همچنان تا 31 آگوست پابرجا ست.

روز پنجشنبه مقامات بهداشت عمومی آلبرتا از 550 مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ خبر دادند. این دومین روز متوالی است که تعداد موارد روزانه از مرز 500 نفر می‌گذرد.

به گفته این منبع قرار است دکتر دینا هینشاو، مدیر ارشد پزشکی آلبرتا، آخرین تغییرات در برنامه‌های‌ دولت را در یک کنفرانس خبری که در روز جمعه برگزار می‌شود اعلام کند.

استان آلبرتا در ماه جولای خبر از لغو محدودیت‌های مرتبط با کووید-۱۹ داد اما این خبر با واکنش بسیار منفی روبه‌رو شد. انجمن کودکان کانادا، انجمن پزشکی آلبرتا، دانشکده پزشکان خانواده آلبرتا و وزیر بهداشت فدرال، نهادها و افرادی بودند که در این خصوص ابراز نگرانی کردند.

هفته گذشته پتی هجو، وزیر بهداشت فدرال، در نامه‌ای به همتای خود در آلبرتا نوشت که با انجمن اطفال کانادا هم‌نظر است و اقدام دولت آلبرتا مبنی بر لغو اقدامات پیشگیرانه را یک قمار غیرضروری و خطرناک می‌داند.

در آلبرتا تعداد شهروندانی که بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند بر روی عدد 2,331 نفر ثابت مانده است.

منبع: Cbc