Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

پاسپورت واکسن و آینده سفرهای هوایی در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال سیستم پاسپورت واکسن را برای شهروندانی که قصد انجام سفرهای خارجی دارند، اجرا می‌کند. به این ترتیب مقامات فدرال با همکاری مسئولان استانی و شرکای بین‌المللی، تاییدیه واکسن برای استفاده شهروندان در سفرهای خارجی یا داخلی را، طراحی می‌کنند.

عمر القبرا وزیر حمل‌ونقل کانادا بهمراه مارکو مندیچیو وزیر مهاجرت و دومینیک لبلانک وزیر امور بین‌دولتی این خبر را اعلام کردند.

مندیچیو در اینباره گفت: «پاندمی هنوز پایان نیافته و کشور در حال بازگشایی تدریجی، هوشیارانه و مبتنی بر دستورات بهداشتی است. از طرفی بسیاری از کانادایی‌ها محتاطانه در حال سفر هستند.»

لبلانک نیز با اشاره به تلاش استان‌ها برای طراحی پاسپورت واکسن بمنظور انجام امور داخلی گفت که دولت فدرال از این اقدامات پشتیبانی می‌کند.

بگفته لبلانک قسمت اصلی پاسپورت واکسن بصورت دیجیتال بوده و تمرکز اصلی بر ایجاد یک مدرک با کد الکترونیک، استاندارد، قابل اعتماد و در دسترس است.

هرچند هنوز اطلاعاتی درباره سطح تکنیکی پاسپورت واکسن نداریم اما مندیچینو معتقد است که مسافران باید اعتبارنامه واکسیناسیون را در یک پورتال آنلاین آپلود کنند. به باور او تکنولوژی اپلیکیشن ArriveCAN بستر ایجاد پاسپورت واکسن را تشکیل می‌دهد.

پاسپورت واکسن به احتمال زیاد تا پاییز امسال معرفی خواهد شد اما هنوز زمان دقیق آن را نمی‌دانیم.

حمایت Air Canada و Westjet از پاسپورت واکسن

دو شرکت هواپیمایی بزرگ کانادا از تصمیم دولت فدرال برای اجباری کردن واکسیناسیون COVID-19 بمنظور انجام سفرهای تجاری حمایت کرده‌اند.

بر این اساس کلیه مسافران هوایی، زمینی و دریایی باید در برابر COVID-19 ایمن باشند.

شرکت Air Canada در اطلاعیه‌ای کوتاه گفت: «این یک گام مثبت بمنظور حمایت از بهداشت و سلامت کارمندان خطوط هوایی، مشتریان و کانادایی‌هاست. Air Canada متعهدانه به توسعه و اجرای مقررات ایمنی جدید ادامه می‌دهد. این کار برای بازگشایی ایمن صنعت حمل‌ونقل هوایی حیاتی ست و به کانادایی‌ها اجازه سفر آزادانه را خواهد داد. همچنین برای بازگشایی موثر اقتصاد نیز ضروری است.»

شرکت Westjet هم با استقبال از این تصمیم گفت: «ما تلاش می‌کنیم تا همچنان شریکی قدرتمند در فرایند واکسیناسیون باشیم و سیاست دولت برای واکسیناسیون اجباری کارکنان خطوط هوایی را اجرا کنیم. واکسیناسیون موثرترین راه برای حفظ سلامت مشتریان و کارمندان در هنگام شیوع COVID-19 است.»

هر دو شرکت منتظر انتشار جزئیات بیشتر و شفاف‌تر در اینباره هستند.

منبع: Daily Hive