Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

آب‌وهوای کانادا در پاییز 2021؛ طوفانی و پرباران

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس پیشبینی بلندمدت AccuWeather برای فصل پاییز، پدیده La Nina موجب خنک‌تر شدن جریانات ساحلی اقیانوس آرام و افزایش ورود طوفان‌ها به کانادا خواهد شد.

بگفته این آژانس هواشناسی وجود جریان‌های سردتر از نرمال در اقیانوس آرام و نزدیکی خط استوا باعث حرکت طوفان‌های بیشتر به ساحل غربی می‌شود. با اینحال شرایط آنتاریو و کبک متفاوت بوده و احتمالا پاییزی معمولی خواهند داشت.

در ادامه پیش‌بینی آب‌وهوای نواحی مختلف کانادا در پاییز 2021 را مشاهده می‌کنیم:

BC and Alberta Rockies

برت اندرسون، هواشناس ارشد AccuWeather، می‌گوید: «جت استریم همچون جاده عبور طوفان‌ها عمل می‌کند. ما پاییزی ناپایدار و با بارش بالاتر از نرمال، مخصوصا برای بخش غربی بریتیش‌کلمبیا، انتظار داریم.»

این می‌تواند خبری خوش برای کسانی باشد که تابستان بسیار گرم و پر از آتش‌سوزی را تجربه کردند.

البته برخی نواحی بیش از دیگران بارانی خواهند بود و شدت باد و بارش در south-central بیش از سایرین است.

دمای پاییز امسال هم در بریتیش‌کلمبیا و Yukon پایین‌تر از دمای نرمال برآورد می‌شود. علت آن نیز پدیده La Nina بوده و احتمالا بارش برف در استان زودتر از موعد آغاز خواهد شد.

اندرسون در اینباره می‌گوید: «بخش‌هایی از شمال‌غرب بریتیش‌کلمبیا و Yukon احتمالا پاییز سردتر از نرمال را تجربه می‌کنند. امواج سرد از شرق آلاسکا وارد این نواحی خواهد شد.»

پدیده La Nina می‌تواند زمستان زودرسی را برای آلبرتا نیز به ارمغان آورد.

The Prairies

از آنجایی که ارتفاعات راکی بیشتر رطوبت را را جذب می‌کنند، سهم ساکنین این نواحی باد بیشتر از نرمال و هوای خشک است. بنابراین کشاورزان باید خود را برای هوای خشک در پاییز آماده ‌کنند.

Ontario and Quebec

در نواحی شرقی‌تر چون آنتاریو و کبک پاییز آرام‌تر و معمولی است.

اندرسون درباره وضعیت جوی این مناطق می‌گوید: «احتمالا در فصل پاییز نیز دمای آب در Great Lakes بالاتر از نرمال خواهد بود. این وضعیت بر حداقل دمای این نواحی در شب اثر گذاشته و هوا را ملایم‌تر می‌کند.»

البته طوفان‌های تندری که طی تابستان آنتاریو را در نوردیدند تا ماه سپتامبر ادامه خواهند داشت. با ورود به فصل پاییز این استان تحت تاثیر امواج هوای سرد بیشتری قرار می‌گیرد.

Atlantic Region

دمای فصل پاییز در استان‌های آتلانتیک نرمال خواهد بود، اما فعالیت طوفان‌های استوایی بیشتر می‌شود.

اندرسون می‌گوید: «احتمال بروز طوفان‌های شدید استوایی یا هاریکن در منطقه نوااسکوشیا بالا ست. افزایش فعالیت طوفان‌ها در اقیانوس اطلس باعث می‌شود که تعداد بیشتری مسیر خود را به سمت شمال ادامه دهند. افزایش دمای آب موجب پایداری و قدرت بیشتر طوفان‌ها شده و نواحی شمالی بیش از پیش تحت تاثیر قرار می‌گیرند.»

منبع: Daily Hive