Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

ترودو: مالیات بانک‌های بزرگ را افزایش می‌دهم

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

حزب لیبرال وعده داده که مالیات سودآورترین بخش مالی کانادا را افزایش دهد و میلیاردها دلار درآمد بیشتر در سال کسب کند. هدف از این طرح کمک به بهبود شرایط شهروندان پس از دوران سخت پاندمی می‌باشد.

جاستین ترودو هفته گذشته و در جریان کمپین انتخاباتی خود در Surrey اعلام کرد که مالیات بر درآمد بزرگترین بانک‌های کانادا، شرکت‌های بیمه و نهادهایی با درآمد بالای 1 میلیارد دلار را سه درصد افزایش می‌دهد.

همچنین حزب لیبرال وعده داده که در صورت پیروزی مجدد با راه‌اندازی Canada Recovery Dividend این موسسات را ملزم می‌کند که طی چهار سال آینده سهم بیشتری برای بازسازی کانادا بپردازند.

اقدامات بالا می‌تواند حداقل 2.5 میلیارد دلار در سال درآمد اضافی برای دولت داشته باشد.

ترودو از موسسات مالی، که در قیاس با دیگر بیزینس‌ها سریع‌تر آثار منفی پاندمی را پشت سر گذاشته‌اند، خواهد خواست تا مالیات بیشتری بپردازند تا دولت شرایط بهتری برای ارائه تسهیلات مسکن داشته باشد.

او در جواب این انتقاد که چنین اقدامی موجب کاهش بازدهی برنامه‌های بازنشستگی موسسات مالی می‌شود، گفت: «بانک‌های ما همچنان قدرتمند و سودآور باقی می‌مانند.»

پیش از این حزب لیبرال وعده ارائه صدها میلیون دلار وام و کمک مالی بمنظور حل بحران قیمت بالای مسکن را داده بود. لیبرال‌ها می‌خواهند با ساخت خانه‌های بیشتر و حمایت از حقوق مشتریان، قدرت خرید خانه را برای کانادایی‌ها افزایش دهند.

منبع: Global News